این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 6 مهر 1404
فرهنگ در دانشگاه اسلامی
، جلد ۴، شماره ۱۳، صفحات ۵۵۹-۵۸۶
عنوان فارسی
گونهشناسی هویت دانشگاهی و ارتباط آن با منابع دروندانشگاهی هویتیابی
چکیده فارسی مقاله
هدف: هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی نقش منابع درونی در گونهشناسی هویت دانشگاهی بود. مؤلفههای اجتماعات رشتهای، ساختار اجتماعی محیط آموزشی، گروههای مرجع و محیط فیزیکی، به عنوان منابع درونی هویتیابی دانشگاهی و گونههای هویتی مشروعیتبخش، مقاومت و برنامهدار، برگرفته از سنخشناسی هویتی کاستلز، مبنای گونهشناسی هویت دانشگاهی قرار گرفتهاند. روش:این پژوهش به صورت پیمایشی بر روی نمونهای شامل 346 دانشجوی تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان انجام شد که به روش نمونهگیری طبقهای غیر متناسب انتخاب شده بودند. یافتهها: طبق نتایج پژوهش، منابع هویتیابی درونی همچون: اجتماعات رشتهای، ساختار اجتماعی محیط آموزشی، گروههای مرجع و محیط فیزیکی، بیشترین تأثیر را بر هویت مشروعیتبخش و کمترین تأثیر را بر هویت مقاومت دارند و هویت برنامهدار از این لحاظ در حد وسط قرار دارد. نتیجهگیری: از آنجا که تحقق دانشگاه اسلامی، در وهلۀ اول در گرو نقّادی سنت فرهنگی دانشگاه است و این مهم با بسط هویتهای برنامهدار که با نگاهی نقّادانه به دنبال ایجاد تغییرات مثبت است محقق میشود، پس توانمندسازی دانشجویان و ایجاد بسترهای مناسب برای توسعۀ هویتهای برنامهدار ضرورت دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Typology of Academic Identity and its Relationship with the Intra-Academic Resources of Identification
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
رضا همتی |
استادیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
مسعود کیانپور |
استادیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
شهناز اصلانی |
کارشناسی ارشد جامعه شناسی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
نشانی اینترنتی
http://ciu.nahad.ir/article_84_3b4f6554bc69d930ebd2d3dea844bed6.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1003/article-1003-202731.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات