این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فرهنگ در دانشگاه اسلامی، جلد ۵، شماره ۱۴، صفحات ۳۷-۵۴

عنوان فارسی بررسی میزان تفاوت توانایی بالقوّه و بالفعل تشکّل‌های دانشجویی در تأثیرگذاری مهندسی فرهنگی در دانشگاه از نگاه دانشجویان
چکیده فارسی مقاله هدف: تحقیق حاضر به منظور شناخت نقش تشکّل‌های دانشجویی در مهندسی فرهنگی از نگاه دانشجویان دانشگاه تهران انجام و در آن از نظریه‌های شاین،‌هافسد، پارسونز و غیره ... استفاده شده است. روش: روش این تحقیق مبتنی بر روشهای مطالعۀ اسنادی و توصیفی- تحلیلی با استفاده از روش پیمایشی است. جامعۀ آماری تحقیق، دانشجویان دختر و پسر دانشگاه تهران می‌باشد. تعداد 500 نفر با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونه‌گیری تصادفی ساده در پژوهش انتخاب شده است. یافته‌ها: 1. بین توانایی تشکّل‌های دانشجویی در تأثیرگذاری مهندسی فرهنگی و تأثیرگذاری واقعی آنها در دانشگاه تفاوت وجود دارد. 2. بین توانایی تشکّل‌های دانشجویی در تأثیرگذاری مهندسی فرهنگی در بعد فرهنگی و تأثیرگذاری واقعی آنها در دانشگاه تفاوت وجود دارد. 3. بین توانایی تشکّل‌های دانشجویی در تأثیرگذاری مهندسی فرهنگی در بُعد اجتماعی و تأثیرگذاری واقعی آنها در دانشگاه تفاوت دارد. 4. بین توانایی تشکّل‌های دانشجویی در تأثیرگذاری مهندسی فرهنگی در بعد سیاسی و تأثیرگذاری واقعی آنها در دانشگاه تفاوت وجود دارد. نتیجه‌گیری: به هر میزان توانایی بالقوّه تشکّل‌های دانشجویی به توانایی بالفعل تبدیل شود، می‌توان شاهد تأثیر بیشتر این تشکّل در مهندسی فرهنگی بود. تشکّل‌های دانشجویی می‌توانند تأثیر زیادی در مهندسی فرهنگی در دانشگاه داشته باشند. هر چند فعلاً سهم آنها در مهندسی فرهنگی کم است، ولی می‌توان با یک برنامه‌ریزی منسجم و هدفدار در آینده، شاهد تأثیر بیشتر آنها در عرصۀ فرهنگی دانشگاه بود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Effects of Potential and Practical Abilities of Student's Societies on Cultural Engineering in Universities(Based on Student's Views)
چکیده انگلیسی مقاله Objectives: The present study aims at investigating the Effects of potential and practical abilities of student's societies on cultural engineering in universities from viewpoint of Tehran university students . Method: The method of the article is based on document studies and descriptive-analysis with survey method. The statistical community of the research includes 500 students (girls and boys). At Tehran University and Cochran formula with simple random sampling. Results: The results of the survey indicate: 1- difference between the abilities of student societies in cultural engineering effectiveness and their real effectiveness in university .2- difference between the abilities of student societies in cultural engineering effectiveness in cultural Aspect and their real effectiveness in university.3- difference between the abilities of student societies in cultural engineering effectiveness in social Aspect and their real effectiveness in university.4- difference between the abilities of student societies in cultural engineering effectiveness in political Aspect and their real effectiveness in university. Conclusion: The author of the article concludes as the rate of potential abilities of student's society's shift to practical; the effects on cultural engineering increases.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله داود رنجبران |
دکترای تاریخ و تمدن اسلامی؛ استادیار گروه معارف اسلامی دانشگاه هنر تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه هنر تهران (Art university of tehran)


نشانی اینترنتی http://ciu.nahad.ir/article_256_4c984cf86f9ba3510faf2713db8b2b76.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1003/article-1003-202723.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات