این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 13 مهر 1404
فرهنگ در دانشگاه اسلامی
، جلد ۵، شماره ۱۵، صفحات ۲۲۱-۲۴۲
عنوان فارسی
تاثیر تحصیلات دانشگاهی در دوره کارشناسی بر هویت ملی دانشجویان دختر دانشگاه قم
چکیده فارسی مقاله
هدف: هدف از این پژوهش مطالعه تاثیر تحصیلات دانشگاهی در دوره کارشناسی بر هویت ملی دانشجویان دختر دانشگاه قم بود.روش: پژوهش توصیفی از نوع علی _ مقایسهای بود. جامعه آماری شامل 2420 دانشجوی دختر دانشگاه قم بود که تعداد 335 نفر از آن ها با روش نمونه گیری طبقهای به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه هویت ملی لطف آبادی با پایایی 92/. بود. دادهها با استفاده از روشهای تجزیه و تحلیل واریانس یک طرفه (ANOVA) و مقایسه دو میانگین مستقل(T) تحلیل شدند.یافته ها: نتایج نشان داد که بین هویت ملی دانشجویان با توجه به سال ورود تفاوت معناداری وجود دارد و در سایر متغیرها مانند دانشکده محل تحصیل، وضعیت سکونت، وضعیت تأهل و سن تفاوت معناداری وجود ندارد.نتیجه گیری: در مجموع به نظر میرسد هویت ملی تحت تأثیرمتغیرهای آموزشی، فرهنگی و اجتماعی محیط دانشگاه است و به همه آن ها باید توجه شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تحصیلات دانشگاهی، هویت ملی، دانشجویان دختر، دانشگاه قم،
عنوان انگلیسی
The Effect of Academic Education (B.A.) on National Identity of Female Students at Qom University
چکیده انگلیسی مقاله
Objectives: The purpose of this research is to study the impact of university education at the undergraduate level on national identity 0f female students at the University of Qom. Method: This research was Causal-comparative. The study population included 2420 students of the University of Qom, 335 of whom were selected using stratified sampling. The research tool was Lotf Abady’s national identity inventory that its reliability was / 92. Data using one-way analysis of variance (ANOVA) and compare two independent means (T) were analyzed. Results: The results showed a significant difference between the national identity of students with regard to the entry year, in other variables such as faculty, state of residence, marital status and age there was no significant difference. Conclusion: In general, it seems that national identity is affected from instructional, social and cultural factors and all of these factors are important
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عباس حبیب زاده |
هیات علمی دانشگاه قم
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه قم (Qom university)
صغری قربانی |
دانشجوی رشته علوم تربیتی دانشگاه قم
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه قم (Qom university)
سیده عاطفه موسوی افضل | seyede atefeh mousavi afzal
دانشجوی رشته علوم تربیتی دانشگاه قم
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه قم (Qom university)
زهرا مرادی نجف آبادی | moradi najaf abadi
دانشجوی رشته علوم تربیتی دانشگاه قم
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه قم (Qom university)
نشانی اینترنتی
http://ciu.nahad.ir/article_279_5f36757ecc5fd79c3e2bc982ba111e0f.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1003/article-1003-202717.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات