این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 8 مهر 1404
فرهنگ در دانشگاه اسلامی
، جلد ۶، شماره ۱۸، صفحات ۴۵-۸۰
عنوان فارسی
دانشجویان دختر و تجربه فیسبوک: یک پژوهش کیفی
چکیده فارسی مقاله
هدف: هدف اصلی این پژوهش، واکاوی انگیزههای دختران دانشجو از عضویت، نحوۀ نمایش خود، نحوۀ مدیریت حریم خصوصی و مزایا و معایب عضویت در این شبکۀ مجازی است. روش: این پژوهش به لحاظ روشی، وامدار پارادایم طبیعتگرایانه است و به صورت کیفی با انجام مصاحبههای نیمهساختمند با 20 نفر از دانشجویان دختر دانشگاه اصفهان در مقطع کارشناسی ارشد صورت گرفته است. یافتهها: دانشجویان با انگیزههای مختلفی به خصوص انگیزۀ فراغت وارد فیسبوک میشوند، دوستانی که در فیسبوک با آنها در ارتباطاند، پیوستاری از ناآشنایی تا شناخت کامل را در بر میگیرد. آنها راهبردهای مختلفی برای نمایش و ابراز خود به کار میگیرند و بر این باورند که استفاده از فیسبوک، پیامدهای کنشی، رفتاری و نگرشی مختلفی در بر دارد. در نهایت، آنها مزایا و معایب مختلفی را برای استفاده از این رسانه قائلند. نتیجهگیری: تجربۀ فیسبوکی دختران، وضعیت ضد و نقیضی را نشان میدهد؛ به طوری که در عین داشتن پیامدهای مثبت و فرصتهای مختلف، پیامدهای منفی دارد. در پایان پیشنهادهای سیاستی و پژوهشی برای شناخت بهتر و کاهش آسیبهای ناشی از شبکههای اجتماعی مجازی ارائه شده است
کلیدواژههای فارسی مقاله
شبکههای اجتماعی مجازی، فیسبوک، حریم خصوصی، نمایش خود،
عنوان انگلیسی
Female Students and Facebook Experiences: A Qualitative Inquiry
چکیده انگلیسی مقاله
Objectives: Facebook is one of the most popular social network sites among many Students. The main aim of the present study is the exploration of motivations of female students from membership in Facebook, way of presentation of self, managing privacy, implications and advantages and disadvantages of this virtual network. Method: Methodologically, this study inspired of naturalistic paradigm and has been done qualitatively with semi-structured interviews with 20 female graduate students of Isfahan University. Results: Female students with different motivations, especially with recreational motives become a member of Facebook, and friends who have contact with them, was a continuum from unfamiliar to full familiar. Female students use different strategies to present themselves and they believe that the use of Facebook has an action, behavioral and attitudinal consequences. Finally, they suppose different advantages and disadvantages to using this medium. Conclusion: The authors of the survey conclude Female Facebook experience indicates a paradoxical situation. Facebook experience while have a positive impacts and opportunities for various kinds of friendships, have negative consequences on behavior, communication, ethics, attitudes, values, norms and suchlike. Finally, some policy and research recommendations provide a better understanding and reduce the disadvantages of virtual social networks
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
social networks sites, facebook, privacy, self-presentation
نویسندگان مقاله
رضا همتی |
دکترای جامعه شناسی؛ استادیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
آمنه حاجیلری |
کارشناسی ارشد جامعه شناسی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
شهناز اصلانی |
کارشناسی ارشد جامعه شناسی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
نشانی اینترنتی
http://ciu.nahad.ir/article_334_d4e91984d38ee5d121cd6da82bbc97cb.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1003/article-1003-202695.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات