این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 9 آبان 1404
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی
، جلد ۹، شماره ۱، صفحات ۱-۱۸
عنوان فارسی
تدوین مدل قصد خرید مجدد آنلاین در بازار ایران
چکیده فارسی مقاله
همانند کسب و کارهای سنتی، در تجارت الکترونیک و کسب و کارهای آنلاین نیز رفتار خرید مجدد مشتریان از معیارهای کلیدی موفقیت به شمار میرود اما متفاوت است؛ از این رو این پژوهش در صدد رسیدن به مدلی برای قصد خرید مجدد آنلاین B2C است. این پژوهش در چهارچوب پاردایم فلسفی تفسیری، رویکرد استقرایی، روش کیفی و تکنیک تحلیل تم با استفاده از ابزار مصاحبه انجام شده است. بر این اساس با 36 نفر شامل، 6 نفر متخصص در زمینه تجارت الکترونیک، 13 نفر کارگزار در حوزه کسبو کار اینترنتی و 17 نفر مشتریانی که خرید مجدد آنلاین داشتهاند، مصاحبه صورت گرفته است. پس از کدگذاری مصاحبهها ابتدا به 120 کد و سپس با تقلیل کدها به 89 کد نهایی دست یافته که این تعداد در قالب 21 تم پایه دستهبندی شده است. پس از تجزیه و تحلیل نهایی در نهایت تمهای پایه در قالب چهار تم سازماندهنده دستهبندی شد: روانشناختی، تکنولوژیکی، سازمانی و مشتری. از میان این چهار تم، مبحث تکنولوژی بیشترین میزان تاکید را داشته است و مباحث سازمانی، مشتری مداری و مباحث روان شناختی در رتبه های بعدی قرار دارند که می تواند با همین میزان اهمیت مورد توجه مدیران حوزه تجارت الکترونیک قرار گیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تجارت الکترونیک،تحلیل تم،شبکه تم،قصد خرید مجدد آنلاین
عنوان انگلیسی
Explaining a model of online Re-purchase intention
چکیده انگلیسی مقاله
Customers purchase behavior is one of the main criteria and critical success factors of e-commerce and online businesses which is a similar condition just like traditional businesses but is different. Therefore, this study tries to acquire a model for analyzing the online re-purchasing intention in B2C transactions. This research has been done in the framework of interpretive philosophical paradigm, inductive approach, qualitative method and the theme analysis technique using interviewing tools. Accordingly, an interview was conducted with 36 people including 6 e-commerce experts, 13 brokers in the Internet business and 17 re-purchasing customers. After coding the interviews, 120 codes were reached in first stage and final codes had been retrieved which were classified in 21 basic themes. After final analysis, the basis themes were divided into four organizing theme: psychological theme, technological theme, institutional and customer-orientation theme. Of these four themes, the concept of technology in e-commerce has the greatest emphasis. Organizational issues, customer-oriented and psychological issues are also in the next rankings, which can also be considered as important as the attention of e-commerce area managers.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
الهه اسدالهی دهکردی | elahe asadolahidehkordi
Ph.D. student
دانشجوی دکتری
طهمورث حسن قلی پور | Tahmores Hassan gholi pour
University of Tehran Faculty of Management
دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
نسترن حاجی حیدری | Nastaran Haji heydari
University of Tehran Faculty of Management
دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
میراحمد امیرشاهی | Mirahmad Amirshahi
Faculty of Management, University of Alhzahra
دانشکده مدیریت، دانشگاه الزهرا،
نشانی اینترنتی
http://journals.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-46365-2&slc_lang=fa&sid=28
فایل مقاله
دریافت فایل مقاله
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات