این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
سیاست گذاری اقتصادی، جلد ۷، شماره ۱۳، صفحات ۸۵-۱۱۰

عنوان فارسی ارائه راهکاری نوین در جهت اولویت‌بندی عوامل غیر مالی موثر بر فروش سهام شرکت‌ها با رویکرد تلفیقی مدل کانو و QFD (مورد مطالعه: بورس اوراق بهادار یزد)
چکیده فارسی مقاله با توجه به اوضاع خاص اقتصادی و تحریم‌های وارده بر کشور جذب سرمایه‌های داخلی برای رونق گرفتن اقتصاد ملی و افزایش ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی اهمیت زیادی دارد. از طرفی توجه به این نکته ضروری است که یکی از راه‌های مهم در جذب سرمایه، فروش سهام شرکت در بازار بورس و تأمین سرمایه از این طریق است. عوامل محرک برای سرمایه‌گذاری در بورس و خرید سهام یک شرکت به طور کلی به دو دسته مالی و غیر مالی تقسیم می‌شود. در واقع هدف از این تحقیق، شناسایی، طبقه‌بندی و ارائه راهکار برای عوامل غیر مالی‌ای‌ است که بر خرید سهام یک شرکت در بورس توسط سرمایه‌گذاران تأثیر دارد. برای شناسایی عوامل غیر مالی مؤثر بر سرمایه‌گذاری از منابع کتابخانه‌ای و میدانی و برای طبقه‌بندی و مشخص کردن اهمیت عوامل از مدل کانو[1] و برای پاسخگویی به عوامل الزامی مدل کانو از مدل گسترش عملکرد کیفیت[2] (QFD) استفاده شده و در نهایت با استفاده از قانون پار‌ه‌تو[3] 20% راهکارها مورد توجه قرار گرفته است. جامعه آماری این پژوهش را سرمایه‌گذاران بورس یزد تشکیل ‌می‌دهند که به صورت تصادفی از این جامعه، نمونه‌ای 350 نفری انتخاب شده است. تحقیق حاضر از نظر رویکرد، کاربردی؛ از نظر استراتژی تحقیق، پیمایشی و از نظر زمان اجرا، تک مقطعی است. نتیجه تحقیق بیانگر آن است که سازمآنها با انجام سه راهکار شفافیت اطلاعاتی، استفاده از تبلیغات رسانه‌ای و انتشار مجلات و بولتن می‌توانند فروش سهام خود را به طور قابل توجهی افزایش دهند. [1]. Kano Model [2]. Quality function deployment [3]. Pareto
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Presenting a new method to prioritize nonfinancial factors influencing the sale of an entity's stock by a combined approach of Kano and QFD models: A case study of the stock market in Yazd
چکیده انگلیسی مقاله Considering the economic situations and the sanctions on our country, attracting internal assets is very important to boost the national economy and to increase the capacity of financial agencies. In adition, it is necessary to know that one of the ways to attract assets and to supply the capital is to sell the stock of companies in the exchange market. The driving factors for investment in the exchange market and selling stocks are divided into two categories; financial and non financial. The purpose of this study is to devise a method to identify and categorize the nonfinancial factors affecting the purchase of a company's stock in the exchange market by an investor. To identify these factors, we have used some sources and field studies. To categorize the factors and respond to the obligatory ones, Kano model of Quality Function Development is used. Finally, by the Pareto rule, 20% of the factors are accounted for. The statistical societies of this study are the investors in the stock market of Yazd, of whom 350 have been chosen randomly. This study has a practical approach. It is a survey with a certain research strategy and a single frame for its time run. The results of the study show that organizations can improve their stock selling by information transparency, using media advertising and publishing magazines and bulletins.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علی مروتی شریف آبادی | morovati sharif abadi
استادیار دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه یزد (Yazd university)

رضا ابراهیم زاده پزشکی | ebrahimzade pezeshki
دانشجوی دکتری مدیریت رفتار و منابع انسانی دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه یزد (Yazd university)

مهدی ابوالقاسمی |
دانشجوی کارشناسی ارشد بازاریابی دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه یزد (Yazd university)


نشانی اینترنتی http://ep.yazd.ac.ir/article_554_136.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/924/article-924-189709.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات