این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
دانش حسابداری، جلد ۳، شماره ۱۰، صفحات ۲۹-۵۰

عنوان فارسی بررسی اثر انتشار پیش بینی سود بر ضریب واکنش سود آینده
چکیده فارسی مقاله پیش­بینی سود توسط مدیران و خصوصیات آن، نشانه­ای از ارائه اطلاعات خصوصی مدیران و یا تایید ادعاهای آنها می­باشد. این علامت به سرمایه­گذاران کمک می­کند تا رابطه بین پیش­بینی مدیر و سود آینده را بهتر درک کنند و در نتیجه اوراق­بهادار را به درستی قیمت­گذاری کنند. هدف این مقاله بررسی این موضوع است که آیا انتشار پیش‌بینی مدیران و خصوصیات این پیش­بینی بر رابطه بین بازده و سود آینده اثر می­گذارد. این پژوهش از ضریب واکنش سود آینده رویکرد استفاده نموده است زیرا خصوصیات مختلف پیش­بینی سود می­تواند برای پیش­بینی سود آینده مورد استفاده قرار گیرد. هرچه خصوصیات پیش­بینی بهتر باشد، توانایی سرمایه­گذاران برای پیش­بینی سود آینده بیشتر می­شود و محتوای اطلاعاتی قیمت سهام در مورد سود آینده را افزایش می­دهد در نتیجه ضریب واکنش سود آینده بیشتر می­شود. این پژوهش در راستای تحقیقات گلب و زاروئین (2002)، توکر و زاروئین (2006) و چو و همکاران (2008) می­باشد. برای این منظور 347 مشاهده شرکت- سال از سال 1384 تا 1389 جمع­آوری شده است. نتایج تجربی تحقیق نشان می­دهد اگر دفعات پیش­بینی مدیریت بیشتر و دقت آن بالاتر باشد، بر رابطه بین بازده و سود آینده اثر می­گذارد. بعلاوه الگوی تحقیق با اضافه کردن متغیرهای کنترلی­ای نظیر اندازه شرکت، رشد و سودده و زیان­ده بودن بسط داده شد تا اثر متغیرهای حذف­شده را کنترل کند. نتایج این پژوهش نشان می­دهد پیش­بینی مدیریت بر رابطه بین بازده و سود آینده اثر می­گذارد. هرچه دفعات پیش­بینی بیشتر و میزان خطای آن کمتر باشد، اعتبار آن از دید سرمایه­گذاران بیشتر خواهد شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله پیش بینی سود مدیریت، ضریب واکنش سود آتی، خصوصیات پیش‌بینی،

عنوان انگلیسی Effects of Management Earnings Forecasts on Future earnings response coefficient
چکیده انگلیسی مقاله Management earnings forecasts and their characteristics may provide a signal about managers’ private information and/or confidence in their assertions. The signal allows investors to understand the relationship between management forecasts and future earnings better, taking investors to price securities accordingly. The purpose of this paper is to investigate whether issuance of management forecasts and characteristics of the forecasts affect the relationship between returns and future earnings. In this study, use of the FERC is particularly appropriate because various characteristics of management forecasts could have implications for the prediction of future earnings. A forecast with characteristics that improves ability of investors to predict future earnings should result in stock prices that better predict future earnings, and results in a higher FERC. We follow Gelb and Zarowin (2002) , Tucker and Zarowin (2006) and Choi and et al(2008)in Our empirical tests, which use 347 firm/year observations from 2006 to 2011. Our empirical findings showed management forecasts affect the association between returns and future earnings, if management forecasts are more frequent and precise. Moreover, we extend models further with control variables such as firm size, growth and profitable to the control for possible correlated omitted variables. Our empirical findings showed that management forecasts affect the association between returns and future earnings if management forecasts are more frequent and precise. Forecasts with the
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله

نشانی اینترنتی http://jak.uk.ac.ir/article_443_78.html
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات