حقوقی دادگستری، جلد ۷۹، شماره ۹۲، صفحات ۱۹۳-۲۱۱

عنوان فارسی بررسی تأثیر مکانیزه شدن نظام قضایی بر رضایت شغلی کارکنان و رضایت‌مندی ارباب‌رجوع در دادگستری کل استان کرمانشاه
چکیده فارسی مقاله هدف اساسی این تحقیق سنجش تأثیر مکانیزه شدن نظام قضایی بر رضایت شغلی کارکنان و رضایت‌مندی ارباب‌رجوع در مقایسه با روش سنتی است. در این تحقیق که از نظر هدف کاربردی و از نظر نوع داده‌ها توصیفی همبستگی بوده ادعا شده است که مکانیزه شدن نظام قضایی قابلیت ارتقای رضایت شغلی کارکنان و رضایت‌مندی مراجعان را دارا می‌باشد. به منظور راستی‌آزمایی این ادعا، داده‌ها و اطلاعات مورد نیاز با طرح دو پرسش‌نامه محقق‌ساخته که از اعتبار و اعتماد لازم نیز برخودار بوده، جمع‌آوری و با استفاده از نرم‌افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. جامعه آماری این تحقیق دادگستری کل استان کرمانشاه و روش نمونه‌گیری با طبقه‌بندی و در درون طبقات تصادفی ساده بوده که با استفاده از روش تخصیص متناسب و از طریق فرمول حجم نمونه ککران، تعداد 120 نفر از کارکنان و 130 نفر از مراجعان به‌صورت تصادفی در این تحقیق شرکت داده شده‌اند. تجزیه و تحلیل داده‌ها و اطلاعات نیز با استفاده از آزمون t یک‌نمونه‌ای انجام و فرضیات در سطح 05/0 آزمون شده‌اند. نتایج حاصله حاکی از آن است که سیستم مکانیزه باعث افزایش رضایت شغلی کارکنان و رضایت‌مندی ارباب‌رجوع شده است. در خاتمه راه‌اندازی ثبت کل جامع و اطلاع‌رسانی در مورد پیگیری الکترونیکی پرونده به منظور ارتقای وضعیت موجود پیشنهاد می‌گردد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی A Study of the Effect of Mechanization of the Judicial System on Job Satisfaction of Employees and Client Satisfaction in Kermanshah Courts
چکیده انگلیسی مقاله The main purpose of this paper is to study the effect of mechanization of the judicial system on job satisfaction of employees and client satisfaction in Kermanshah courts with a comparative view to the traditional system. This research can be categorized as applied, and it is based on correlational analysis of non-experimental data. The data were collected through two questionnaires and were analyzed using the SPSS software. The statistical population was Kermanshah courts and the sampling was based on Cochran's formula. The number of participant employees were 120 and that of the clients was 130. The data analysis was done descriptively as well as inferentially. The hypotheses were analyzed using the t-test at the significant level of 5%. The results indicate that mechanization increases job satisfaction of the employees and client satisfaction at a confidence level of 95%. In order to improve the present conditions, it is suggested that a computerized system be developed to register and track files.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سیدرضا هاشمی | seyed reza
دانشیار گروه آمار دانشگاه رازی کرمانشاه
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه رازی (Razi university)

یحیی یوسفی |
مدرس مرکز آموزش علمی- کاربردی دادگستری استان کرمانشاه


نشانی اینترنتی http://www.jlj.ir/article_18915_b93752af4ec8f439d0ceb03ff987d6b4.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات