این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 6 مهر 1404
فرهنگ در دانشگاه اسلامی
، جلد ۹، شماره ۳۰، صفحات ۴۵-۶۰
عنوان فارسی
واکاوی تأثیر عدالت و مسئولیت اجتماعی و بازاریابی داخلی در دانشگاه اسلامی بر تمایل به ترک شغل با تأکید بر نقش تعهد (مورد مطالعه: دانشگاه یزد)
چکیده فارسی مقاله
هدف: هدف از پژوهش حاضر تبیین تأثیر مسئولیت اجتماعی، بازاریابی داخلی و عدالت سازمانی بر تمایل به ترک شغل کارکنان دانشگاه با تأکید بر نقش تعهد سازمانی بود. روش: پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت، توصیفی است. جامعۀ پژوهش را کارکنان دانشگاه دولتی یزد تشکیل میدهند. در این پژوهش از روش نمونهگیری تصادفی ساده استفاده شده است. به دلیل مشخص بودن حجم جامعه، برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده و حجم نمونه 300 نفر تعیین شد. برای جمعآوری داده از پرسشنامه استفاده شده است. یافتهها: روایی و پایایی پرسشنامه به ترتیب به وسیلۀ روایی محتوایی، متوسط واریانس استخراج شده، آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی بررسی شد. برای آزمون فرضیههای پژوهش و بررسی مدل مفهومی، از روشهای آمار استنباطی و مدلیابی معادلات ساختاری با استفاده از روش حداقل مربعات جزئی استفاده شده است. اطلاعات به دست آمده، توسط نرمافزار اس.پی.اس.اس و پی.ال.اس تجزیه تحلیل شد. نتیجهگیری: مهمترین نتایج پژوهش نشان داد که مسئولیت اجتماعی، بازاریابی داخلی و عدالت سازمانی بر تمایل به ترک شغل و تعهد سازمانی کارکنان تأثیر معناداری دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Examining the Impact of Social Responsibility, Organizational Justice and Internal Marketing on the Employees’ Turnover Intentions in Yazd University
چکیده انگلیسی مقاله
Objectives:The purpose of this study is to investigate the effect of social responsibility, internal marketing and organizational justice on the employees' turnover intentions in Yazd University. Method: This paper is an applied and descriptive research .The Statistical population is composed of employees of Yazd University. 300 questionnaires were distributed randomly among employees of Yazd University. In order to collect the research data, a questionnaire was developed. Results: The validity of questionnaire was examined and confirmed through AVE and content validity. Also the reliability of questionnaire was examined through Cronbach's Alpha Coefficient. In this paper SPSS and PLS software has been used for data analysis. Conclusion: The results of this study showed that social responsibility, internal marketing and organizational justice have a negative and significant effect on turnover intentions and have a positive and significant effect on organizational commitment. Also, the findings showed that organizational commitment has a negative and significant effect on the employees' turnover intentions in Yazd University.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
امیررضا کنجکاو منفرد |
دکترای مدیریت بازرگانی، استادیار دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری دانشگاه یزد. یزد، ایران
محمد غفاری |
دکترای مدیریت بازرگانی، استادیار دانشکده مدیریت و حسابداری پردیس فارابی دانشگاه تهران. قم، ایران.
نشانی اینترنتی
http://ciu.nahad.ir/article_623_5965cd63bff2f385c9149ce5adebac53.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1003/article-1003-1688914.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات