|
صنعت لاستیک، جلد ۲۳، شماره ۹۳، صفحات ۶۱-۷۱
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی تأثیر بازاریابی اخلاقی و اعتمادآفرینی بر رفتار خرید مشتریان (موردمطالعه: مشتریان کارخانهی آرتاویل تایر اردبیل) |
|
چکیده فارسی مقاله |
این پژوهش بهمنظور بررسی تأثیر بازاریابی اخلاقی و اعتمادآفرینی بر رفتار خرید مشتریان (موردمطالعه: مشتریان کارخانهی آرتاویل تایر اردبیل) انجام شده است. روش پژوهش، توصیفی از نوع پیمایشیست. جامعهی آماری پژوهش را 95 نفر از مشتریان کارخانهی آرتاویل تایر شهر اردبیل تشکیل داده است که با استفاده از روش سرشماری، همهی 95 نفر بهعنوان نمونه انتخاب شدهاند.دادههای موردنیاز از راه پرسشنامههای بازاریابی اخلاقی، اعتمادآفرینی و پرسشنامهی رفتار خرید مشتریان جمعآوری شد. روایی صوری پرسشنامهها توسط متخصصان و پژوهشگران موردتأیید قرار گرفته و ضریب پایایی آنها با استفاده از آلفای کرونباخ، بهترتیب 84/0، 78/0 و 81/0 بهدست آمده است. بر اساس نتیجههای بهدست آمده، بین بازاریابی اخلاقی و اعتمادآفرینی، با رفتار خرید مشتریان کارخانهی آرتاویل تایر شهر اردبیل، رابطهی معنادار و مثبت وجود دارد و همچنین بازاریابی اخلاقی و اعتمادآفرینی، بر رفتار خرید مشتریان کارخانهی آرتاویل تایر شهر اردبیل تأثیرگذار است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
بازاریابی اخلاقی، اعتمادآفرینی، رفتار خرید مشتریان، |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
حسین رحیمی کلور | استادیار گروه مدیریت و اقتصاد دانشگاه محقق اردبیلی
فاطمه عزیزی حمل ابادی | دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه محقق اردبیلی
مجید یحیوی قاسم قشلاقی | دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه محقق اردبیلی
|
|
نشانی اینترنتی |
http://www.iranrubbermag.ir/article_89921_6eb097085aeaec68665ee9f4847faa3e.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|