|
صنعت لاستیک، جلد ۲۳، شماره ۹۳، صفحات ۴۷-۶۰
|
|
|
عنوان فارسی |
مدل تأثیر سرمایهی فکری بر عملکرد کلی سازمان |
|
چکیده فارسی مقاله |
عملکرد سازمان تحتتأثیر عاملهای گوناگونیست که در روند دستیابی به هدفهای تعیینشده، نقش بسزایی دارند. منابع انسانی در سازمان، بهعنوان یک دارایی و نوع تعاملهای آنها در داخل و خارج از سازمان، ازجمله عاملهاییست که میتواند پیشبینی کنندهی برآمدهای عملکردی سازمان باشد. بر همین اساس سازمانها با توجه به نوع فعالیت خود، نیازمند توجه به سرمایهی فکری خود و فراهمآوردن بستری مناسب برای بهبود فرایندهای کاری آنها هستند تا بهواسطهی آن، پیوسته میزان کارآمدی کارکنان و سطحهای عملکرد خود را ارتقا دهند. علاوه بر این، نوع پیوندها و ارتباطها در حوزهی کسبوکار و نیز نداشتن اطلاعات کافیِ تصمیمگیرندگان در سازمان از تغییرهای بازار، هرکدام میتواند نقش تعیینکنندهای در فرایندهای کاری سازمان ایفا کنند. هدف از پژوهش پیشِ رو، بررسی تأثیر مؤلفههای سرمایهی فکری در قالب سرمایههای سازمانی، انسانی و مشتری بر عملکرد کلی سازمان در قالب عملکرد بازار و سازمان، با توجه به نقش سرمایهی اجتماعی، پیوندهای کسبوکار و نبود اطمینان محیطیست. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
سودابه رشیدی | مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نور، مرکز یزد، ایران
نگار معتمدی | دانشگاه پیام نور، یزد، ایران
مهدی حدادزاده | استادیارگروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
|
|
نشانی اینترنتی |
http://www.iranrubbermag.ir/article_89919_f7c66fdc2b9b0b118ef3afaacb5bfbd6.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|