این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، جلد ۱۲، شماره ۱، صفحات ۷۱-۷۸

عنوان فارسی ارزیابی درونی گروه‌های آموزشی منتخب دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در سال ۱۳۸۷ (گزارش کوتاه)
چکیده فارسی مقاله چکیده زمینه و هدف: ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی در دانشگاه‌ها برای حرکت در مسیر تعالی، یک ضرورت محسوب می‌شود. پژوهش حاضر با هدف ارزیابی درونی گروه‌های آموزشی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایلام به انجام رسید. مواد و روش‌ها: این پژوهش توصیفی- مقطعی در گروه‌های آموزشی داخلی، زنان و زایمان و روان‌پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در سال 1387 به انجام رسید. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مدیران، مدرسین، اعضاء هیئت علمی، فراگیران، مسئولین کتابخانه و بیماران مربوط به گروه‌های مربوطه بود. داده‌ها با استفاده از پنج نوع پرسش‌نامه گردآوری و با استفاده از آمار توصیفی تجزیه و تحلیل شدند. یافته‌ها: نتایج نشان می‌داد که از 9 عامل ارزیابی شده، عامل کیفیت درمان و مراقبت از بیمار (51/0±50/3) بیشترین و عامل پژوهش (85/0±91/1) کمترین نمره را در ارزیابی درونی گروه‌های مورد مطالعه به خود اختصاص دادند. نتیجه‌گیری: نقش مؤلفه پژوهش در برنامه گروه‌های آموزشی مورد مطالعه کمتر مورد توجه قرار گرفته است. پیشنهاد می‌شود با اتکا به توانمندی‌های بالقوه دانشجویان و تقویت انگیزش اعضای هیئت علمی، انجام پژوهش‌های کاربردی برای بهبود کیفیت خدمات آموزشی و پژوهشی دانشگاه در اولویت قرار گیرد. واژه‌های کلیدی: ارزیابی درونی، کیفیت، خدمات آموزشی، گروه‌های آموزشی، ایلام‏
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ارزیابی درونی، کیفیت، خدمات آموزشی، گروه‌های آموزشی، ایلام‏

عنوان انگلیسی Internal Evaluation in Selected Educational Groups of Faculty of Medicine in Ilam University of Medical Sciences (A Short Report)
چکیده انگلیسی مقاله Background and Objectives: Assess of Quality of educational services in universities is a necessity. The aim of this study was application of the internal evaluation in selected educational groups of faculty of medicine in Ilam University of medical sciences. Materials and Methods: This cross-sectional study in Medicine Faculty of Ilam University of Medical Sciences was conducted in 2008. Sample subgroups in learners using simple random sampling and a census in other subgroups were selected. Data collected using of valid and reliable five questionnaires for Administrators group, faculty members, students, patients and Library authorities. Data analysis was carried out by descriptive statistics applying spss ver.16 software. Results: The result of internal assessment components of studied educational groups shows that of among nine components assessed, component of quality of treatment and care of patients with score 3.50±0.51, and research component with score 1.91±0.85, respectively, highest and lowest scores in the assessment of studied groups were accounted. Conclusion: The role of component of Research in Programs of groups was less considered. Recommended authorities and groups directors with using of the ability of students as a potential component and Strengthen the motivation of faculty members to conduct applied research provide the field of educational and research quality improvement in university. Key words: Internal Evaluation, Educational Services, Quality, Educational Group, Ilam Funding: This article was funded by Ilam University of Medical Sciences. Conflict of Interest: None declare. Ethical approval: The Ethical Committee of Ilam University of Medical Sciences approved the study. How to site this article: Mirzaei A, Sadeghifar J, Mousavi SM, Khodayari R. Internal Evaluation in Selected Educational Groups of Faculty of Medicine in Ilam University of Medical Sciences (A Short Report). J Rafsanjan Univ Med Scie 2012 12(1): 71-78. [Farsi]
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علیرضا میرزایی | a. mirzaei
دانشگاه علوم پزشکی ایلام
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی ایلام (Ilam university of medical sciences)

جمیل صادقی فر | j. sadeghifar
دانشگاه علوم پزشکی تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی تهران (Tehran university of medical sciences)

سیدمیثم موسوی | s m mousavi
دانشکده مدیریت و اطلاعرسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی تهران (Tehran university of medical sciences)

رحیم خدایاری | r. khodayari
دانشگاه علوم پزشکی تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی تهران (Tehran university of medical sciences)


نشانی اینترنتی http://journal.rums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-815-3&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده 6
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات