این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۱، شماره ۱۰۹، صفحات ۶۹-۷۷

عنوان فارسی سوادآموزی و افراد دارای ناتوانی های رشدی: علل و شیوه ها
چکیده فارسی مقاله یکی از نشانه های توسعه یافتگی در یک کشور، میزان سوادآموزی شهروندانی است که دارای ناتوانی هستند. فرایندهای شناختی خواندن و نوشتن بدون توجه به توانایی ها یا ناتوانی های افراد، همسو با یکدیگر هستند. انگیزه، توقعات و آگاهی ها، از ملاحظات ویژه ای هستند که در سوادآموزی و برای افراد دارای ناتوانی مطرح می باشند. سوادآموزی همه انواع ارتباطات را در بر می گیرد؛ خواه ارتباطاتی که از طریق خواندن، نوشتن، رسانه های دیداری، صحبت کردن و گوش دادن صورت می گیرد، خواه ارتباطات دیگری که از طریق زبان اشاره برقرار می شود. کودکان برای یادگیری مهارت خواندن باید کلمات را به طور مستقل و بدون استفاده نظام‌مند از راهبرد های آواشناسی و رمزگشایی تشخیص دهند. بدین منظور از روش‌های زیر استفاده می‌شود: کاربرد تصویر در آموزش تشخیص کلمه، جفت کردن کلمات با زبان اشاره، رایانه و چند رسانه ای ها، خواندن کلمات با مداخلات کل خوانی و دسته بندی کلمات. برای آموزش مهارت نوشتن از روش «ترکیب کردن جملات» و یک برنامه پردازشگر گویا استفاده می شود
کلیدواژه‌های فارسی مقاله سوادآموزی ، ناتوانی های رشدی

عنوان انگلیسی Literacy and Individuals Having Growth Disability:Causes and Methods
چکیده انگلیسی مقاله One of the signs of development in a country is the rate of literacy for those citizens who suffer from disability. The cognition processes of reading and writing without any consideration for the individuals, ability or disability are in the same direction. Motivation, expectations and awareness are some of the special considerations that are discussed in literacy and those individuals having disability. Literacy includes all kinds of communications including those through reading, writing, visual media, speaking listening and also the body language. Children, in order to learn reading skills, should recognize words independently and without orderly usage of phonetics strategy and decoding. For this purpose, the following methods are used: Application of pictures in teaching the recognition of words, pairing words by gesture language, computer and multi media, reading words by the intervention of comprehensive reading and the classification of words.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Literacy , Growth Disability

نویسندگان مقاله علی عربانی دانا | ali arabani dana
پژوهشکده کودکان استثنایی


نشانی اینترنتی http://www.exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-363-2&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده ترجمه ای
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات