تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۱، شماره ۱۱۴، صفحات ۵۲-۵۷

عنوان فارسی رویکرد‌های ارتباط دستی
چکیده فارسی مقاله وقتی نوتوانی کودک ناشنوا آغاز می‌شود، شنوایی‌شناس باید در نظر بگیرد چه روش نوتوانی برای کودک دنبال خواهد شد. اختلاف نظر درباره‌ی مناسب‌ترین روش برای هر کودک موجب شده تصمیم‌گیری درباره‌ی فلسفه‌ی روش‌های ارتباطی روند ساده‌ای نباشد. شنوایی‌شناس باید بداند هنگام این تصمیم‌گیری ممکن است والدین هنوز هم درگیر روند سوگ و در حال تجربه‌ی واکنش‌های هیجانی به افت شنوایی فرزندشان باشند. بنابراین، شنوایی‌شناس باید مطمئن شود والدین از گزینه‌های موجود روش‌شناسی نوتوانی به خوبی آگاهند و می‌توانند به روند تصمیم‌گیری کمک کنند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ناشنوایی، رویکردهای ارتباط دستی

عنوان انگلیسی Manual Communication Approach
چکیده انگلیسی مقاله When a deaf child's rehabilitation starts, the audiologist should keep in mind what kind of rehabilitative method he or she would have for the child. Differences in opinions about the most appropriate method for every child have made decision making about the philosophy of communicative methods not an easy one. The audiologist should be aware that at the time of making this decision, the parents might still be involved with the grief of experimenting their emotional reaction to their children's loss of hearing. Therefore, audiologist should make sure that parents are well aware of the current choices rehabilitative methodology and can help the decision making process.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Manual Communication Approach, Deafness

نویسندگان مقاله امیرعباس ابراهیمی | amirabbas ebrahimi
دانشگاه علوم بهزیستی


نشانی اینترنتی http://www.exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-31-4&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده کاربردی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات