این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 1 آبان 1404
تعلیم و تربیت استثنائی
، جلد ۲، شماره ۱۱۰، صفحات ۷۱-۷۸
عنوان فارسی
آموزش خودکارآمدی به دانش آموزان ناشنوای هنرستانی
چکیده فارسی مقاله
امروزه توجه به آموزش مهارتهای اجتماعی دانش آموزان با نیاز ویژه که مشکلاتی در ارتباطات اجتماعی و شیوه تصمیم گیری دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است. این مسئله در نزد دانش آموزان ناشنوای هنرستانی در خور توجه است. یکی از فرآیندهای رشد اجتماعی در افراد، خودکارآمدی است. این مفهوم در نظریه رشد اجتماعی آلبرت باندورا، باور به توانمندی های فردی است که در تصمیم گیری های فرد برای آینده موثر است. از این رو به نظر میرسد آموزش خودکارآمدی برای دانش آموزان، به خصوص دانش آموزان ناشنوای هنرستانی میتواند میزان سازگاری و رشد تصمیم گیریهای فردی را در آنها افزایش دهد. دلایل اهمیت این موضوع برای مربیان و کارشناسان گروه آسیب دیده شنوایی، خلاءهای موجود و سرانجام ارائه راهکارهای گوناگون در جهت آموزش خودکارآمدی به دانش آموزان ناشنوایی که در تصمیم گیری برای انتخاب رشته یا شغل آینده دچار مشکلاتی هستند، قابل بحث و بررسی است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش خودکارآمدی ، دانش آموزان ناشنوا، مهارت های اجتماعی
عنوان انگلیسی
Teaching self-Sufficiency to hearing-impaired students at an institution
چکیده انگلیسی مقاله
Today, paying attention to the students' social skills having special needs who have difficulties in social interaction and the decision making methods, is of a high importance. This issue is of a high importance among the hearing-impaired students at an institute. One of the social growth processes in individual is self-sufficiency. This concept in Albert Bandore's social growth theory is a belief in individual's empowerments which is effective in the individual's future decision making. Therefore, it seems that teaching self-sufficiency for students, especially an institute's hearing-impaired student can increase the amount of tolerance and individual's decision making growth in them. The reasons for the importance of this issue for the coaches and the experts in hearing – impaired groups, the existing vacuums and finally presenting different strategies in order to teach self-sufficiency to the hearing impaired students who are having difficulties in making decisions for the selection of their future field of studies or career, is the topic of discussion.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Self – Sufficiency , Hearing – impaired
نویسندگان مقاله
سعید رحیمی | saeed rahimi
نشانی اینترنتی
http://www.exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-470-2&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
کاربردی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات