|
تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۳، شماره ۱۱۱، صفحات ۷۳-۸۵
|
|
|
عنوان فارسی |
تلفیـق کودکان استثنایی / اصول، مزایا و روشها |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف از تلفیق آموزشی این است که همه کودکان اعم از عادی و معلول حتیالامکان در یک محیط در کنار هم و با هم آموزش ببینند و از فرصتهای آموزشی برابر برخوردار گردند. مدارس عادی باید این امکان را داشته باشند که خدمات آموزشی را به همه کودکان صرفنظر از وجود هر نقص و تفاوت ارائه دهند. البته برای رسیدن به چنین هدفی این مدارس باید سازماندهی مجدد شوند تا در برابر سبکها و سرعتهای مختلف یادگیری انعطافپذیرگردند و بتوانند به نیازهای گوناگون دانشآموزان خود پاسخ دهند. تلفیق آموزشی با اختلاط از روی اجبار تفاوت اساسی دارد و اگر بخواهیم به هدف غایی آن برسیم باید اصول آن را در نظر بگیریم و با محدودیتها و موانع آن آشنا باشیم. در غیر این صورت نه تنها امکان برابری فرصتهای آموزشی را فراهم ننمودهایم که بر مشکلات آموزشی و انزوای دانشآموز دارای ناتوانی دامن زدهایم. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
آموزش تلفیقی، کودکان استثنایی |
|
عنوان انگلیسی |
Integration of Exceptional children/ Principles, Benefits and methods |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
The Purpose of educational integration is to educate children including the normal and the handicapped ones in the same environment and offering them equal academic opportunities as much as possible. Traditional schools should have the possibility of offering academic services to all children regardless of any differences and flaws. of course, to reach such a goal, these schools should be re-organized so that they can be flexible against different methods and speeds and capable of responding to the students' different needs. Academic integration is basically different from the one that is done by force. If we want to reach its final goal, we should take into account its principles and get acquainted with its limitations and obstacles otherwise, not only we have not provided the academic opportunities, but also, we have added to the academic problems and the alienation of the students with disability. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Academic Integration, Exceptional children |
|
نویسندگان مقاله |
معصومه قاسمی | masoomeh ghasemi رشته مدیریت توان بخشی
|
|
نشانی اینترنتی |
http://www.exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-38-28&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
عمومی |
نوع مقاله منتشر شده |
کاربردی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|