|
تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۳، شماره ۱۱۱، صفحات ۶۷-۷۲
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی مهارت بینایی- حرکتی در کودکان آسیب دیدهی شنوایی |
|
چکیده فارسی مقاله |
مهارت بینایی- حرکتی یکی از مهارتهای لازم برای برقراری ارتباط غیرکلامی است. این مهارت که شامل یکپارچگی بینایی- حرکتی و هماهنگی چشم و دست است، در کودکان با آسیب شنوایی که به طور مکرر از زبان اشاره برای برقراری ارتباط استفاده میکنند، بسیار حائز اهمیت است تا به امروز بررسیهای متعددی توسط پژوهشگران در زمینهی رشد ادراک بینایی و مهارت بینایی- حرکتی در افراد آسیبدیدهی شنوایی انجام شده است. در این مقاله مطالعات انجام شده در زمینهی مهارت بینایی- حرکتی و مهارتهای مرتبط با آن در افراد با آسیب شنوایی مورد بررسی قرار گرفته است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
مهارت بینایی – حرکتی، آسیبدیده شنوایی |
|
عنوان انگلیسی |
The Analysis of Visual/Motional Skill in Hearing-Impaired Children |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Visual/motional skill is one of the necessary skills to maintain non-verbal communication. This skill includes visual/motional alliance of the eye and the hand in children suffering from hearing impaired who, constantly, use body language to maintain communication which is very important. Up to now, multiple analyses have been conducted by researchers in the area of the growth of visual sense and visual/motional skill for children suffering from hearing loss. In this article, the conducted studies in the area of visual/motional skill and skills related to it in individuals with hearing loss have been analyzed. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Visual/motional skill, Hearing Impaired |
|
نویسندگان مقاله |
رویا شجاعی | rooya shojaie رشته روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی
|
|
نشانی اینترنتی |
http://www.exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-38-27&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
عمومی |
نوع مقاله منتشر شده |
کاربردی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|