تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۳، شماره ۱۱۶، صفحات ۴۷-۵۳

عنوان فارسی راهکارهای مؤثر در ارتقای بینش دینی دانش آموزان استثنایی
چکیده فارسی مقاله مقصود از روش ‏ های آموزش مفاهیم دینی به دانش­آموزان استثنایی، فنون، شیوه‏ ها و دستورالعمل ‏ هایی است که اهداف و اصول آموزش مفاهیم دینی را به ثمر می ‏ رساند و به آن ‏ ها عینیت می ‏ بخشد . در واقع، مهم ‏ ترین و دشوارترین مرحله از فرآیند آموزش، تعیین و تشخیص روش ‏ های آموزش مفاهیم دینی، با توجّه به ویژگی ‏ های شناختی، عاطفی و انگیزشی به این افراد می ‏ باشد . یکی از روش ‏ های مهم و مؤثّر در آموزش مفاهیم دینی به دانش آموزان استثنایی، استفاده از مثال های متنوع است که فهم مسائل انتزاعی را برای دانش ‏ آموزانی که از نظر رشد شناختی و تحول روانی ضعیف و یا در سطح پایینی می‏ باشند ، آسان می‏ کند. زبان قصّه یا داستان نیز جالب است. زیرا آنان شیفته شنیدن قصّه و خواندن داستان می ‏ باشند . روش نمایشی هم دارای تأثیر فوق ‏ العاده ‏ ای می‏ باشد و از راه آن می ‏ توان آموزه ‏ های دینی را در قالب ‏ های قابل مشاهده و به گونه ‏ ای روشن، آسان و محسوس به کودکان و دانش آموزان استثنایی آموزش داد .
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بینش دینی، دانش آموزان استثنایی

عنوان انگلیسی Effective Methods in the Promotion of Religious Understanding in Exceptional Students
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of teaching religious concepts to exceptional students is to teach them the skills, methods and applications that make the teaching of religious concepts fruitful and brings them in touch with reality. In fact, the most important and most difficult stage of this teaching process is to determine and recognize the teaching methods of religious concepts considering the cognitive, motivational and emotional peculiarities of these individuals. One of the important and effective methods in teaching religious concepts to exceptional students is using varieties of examples to make understanding abstract issues easy for those students who are at a low level as far as cognition and emotional development are concerned. Using narration of stories is interesting because they are fascinated with stories. Using theatrical methods is also, tremendously, effective and religious concepts can be taught theatrically in a very clear and easy method to exceptional children or students.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Religious Understanding, Exceptional Students

نویسندگان مقاله علی رضا احمدی | ali reza ahmadi
رشته فلسفه تعلیم و تربیت


نشانی اینترنتی http://www.exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-38-14&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده کاربردی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات