تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۴، شماره ۱۱۲، صفحات ۶۱-۷۰

عنوان فارسی مدیریت نوآوری در فن آوری اطلاعات و ارتباطات
چکیده فارسی مقاله مبحث فن آوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش مدتی است که مطرح است و در آموزش ویژه نیز از آن یاد می شود ولی نکته اصلی الگوی کاربرد بهینه در کلاس درس و یا مدیریت در کاربری فن آوری است که در این مقاله به آن می‌پردازیم. کمک به گسترش مهارت‌های معلمان و کارکنان در کاربری فن آوری اطلاعات و ارتباطات در عمل کاری بس دشوار است. این کار به همان اندازه برای معلمان دشوار است که احساس کنند نقش مهمی در گسترش میزان و کیفیت فراهم آوری فن آوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس دارند. مدارس و دانشکده‌ها مانند هر سازمان دیگری ساختاری منظم دارند و معلمان در آن انواع وظایف و نقش‌های مدیریتی را ایفا می‌کنند. یکی از این نقش‌ها رابط فن آوری اطلاعات و ارتباطات است که به طور مکرر به دنبال منابع تمام دانش‌های موجود و مخزن دسترسی به آن‌ها در این زمینه است. این مبحث برخی از مهارت‌ها و رویکردهایی را انعکاس می‌دهد که در پشتیبانی از گسترش فن آوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان ابزاری در جهت برآوردن نیازهای تمام یادگیرندگان موثر است؛ همچنین به مهارت‌های بالای مدیریتی در فن آوری اطلاعات و ارتباطات می‌پردازد که همه معلمان در صورت استفاده به آن نیاز دارند. در واقع استفاده موفق از فن آوری اطلاعات و ارتباطات نیاز به ترکیب خاصی از تخصص هم در حیطه فنی و هم در حوزه آموزشی دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش ویژه ، فن آوری اطلاعات و ارتباطات

عنوان انگلیسی The Innovation of Management in Information technology and communications
چکیده انگلیسی مقاله The subject of information technology and communications in education has, for a while, been discussed and it has been brought up in the special education too, but the main point we are planning to discuss in this article is the optimal application in the classroom and or the management in the application of technology. In practice, helping to expand teachers' skills in information technology and communications is very difficult. This task is as tough for teachers who feel that they have an important role in the expansion of the quality of providing information technology and communication in schools. Schools and universities the same as other organizations have an orderly structure and teachers play management roles. One of these roles is the liaison between information technology and communications which is constantly looking for the existing knowledge and available resources. This study reflects some of the skills and approaches that are effective in support of the information technology and communication's expansion as tools for providing the needs of learners, it also deals with the high management skills in information who technology and communications, all teachers need them. In fact, the successful use of information technology and communications require a certain combination of specialty both technically and educationally.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Special Education, Information Technology and communications

نویسندگان مقاله اسماعیل زارعی زوارکی | esmail zarei zavaraki
دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)


نشانی اینترنتی http://www.exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-38-22&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده ترجمه ای
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات