تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۴، شماره ۱۱۲، صفحات ۵۵-۶۰

عنوان فارسی تدریس همسال: راهبرد آموزش به دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه در نظام آموزش فراگیر
چکیده فارسی مقاله تدریس هم سال یکی از راهبردهای آموزشی مؤثر به دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه در نظام آموزشی فراگیر است. آموزش فراگیر رویکردی مبتنی بر عادی سازی است و هدف آن آماده کردن فرد با نیازهای ویژه برای زندگی مناسب در جامعه می‌باشد. در آموزش فراگیر دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه در کلاس‌های درس عادی در کنار سایر دانش‌آموزان با استفاده از خدمات معلم رابط به عنوان تسهیل گر مشغول به تحصیل می‌شوند. در این راهبرد، یک دانش‌آموز (به عنوان آموزش یار) تجربه یادگیری را برای شاگرد دیگر (به عنوان آموزش گیرنده) تحت نظارت معلم فراهم می‌کند. در مقاله حاضر ضمن توصیف این راهبرد آموزشی، شکل‌ها، مزایا و روش‌های اجرای آن، به مخاطرات استفاده از تدریس همسال و نقش معلم در اجرای موفقیت‌آمیز آن پرداخته می‌شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش فراگیر ، تدریس همسال، دانش آموزان دارای نیازهای ویژه

عنوان انگلیسی Peer Tutoring, The Strategy Teaching to Students with special need in the Inclusive system
چکیده انگلیسی مقاله Peer is one of the effective educational strategies for teaching students having special needs in the learning comprehensive system. Comprehensive education is a phenomenon based on normalization and its goal is to prepare the individual with the special needs for a suitable life in the society. In the comprehensive learning students with special needs will attend normal classes studying next to other students, taking advantage of the teacher acting as a liaison between the normal student and the one with special needs. In this strategy, a student (as a peer) provides his own learning experiences for the other student (the one with special needs) under the supervision of the teacher. In the current article, while the educational strategy problems, advantages and its implementation methods are described, the dangers of using peer teaching and the teacher's role in the successful implementation of the strategy have also been brought to the attention.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله آناهیتا خضری | anahita khezri
exceptional education
سازمان آموزش و پرورش استثنایی
سازمان اصلی تایید شده: سازمان آموزش و پرورش استثنایی


نشانی اینترنتی http://www.exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-76-2&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده کاربردی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات