تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۵، شماره ۱۱۳، صفحات ۵۶-۶۷

عنوان فارسی رویکردهای آموزشی و توان‌بخشی در کودکان کم شنوا
چکیده فارسی مقاله در این مقاله به صورت مروری رویکردهای آموزشی و توان‌بخشی کم شنوایان مورد بررسی قرار گرفته است. رویکردهای آموزشی و توان‌بخشی بین دو طیف روش های کاملاً دیداری و روش‌های کاملاً شنیداری قرار دارند که با توجه به سازگاری با شرایط کودک و نیازهای او انتخاب می‌شوند. همه تلاش‌ها بر آن است که کودک کم شنوا در سطوح علمی هم‌سطح کودکان عادی باشد. برای دست‌یابی به این هدف باید خدمات مناسب در اختیار کودک و خانواده قرار گیرد و روش ارتباطی مناسبی برای کودک انتخاب شود. همه رویکردها موجود، خوب هستند، اما هیچ رویکرد واحدی برای همه کودکان کارایی ندارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله رویکردهای توان‌بخشی و روش‌های شنیداری و دیداری

عنوان انگلیسی Educational and Rehabilitional Approaches for Hard of Hearing children
چکیده انگلیسی مقاله In this article, educational and rehabilitational approaches for hard of hearing students have been studied. Educational and rehabilitional approaches are between two spectra of complete visual and audio methods that are selected based on being compatible with a child's conditions and needs. All the efforts are focused on the idea that the hard-of-hearing child will be able to function at the level of a normal child. To reach this goal, appropriate services should be available for the child and his/her family and appropriate communication method should be selected for the child. All the available approaches are good, but not one single approach is effective for all children.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Rehabilitation Approaches and Audio-Visual Methods

نویسندگان مقاله فهیمه کریمی وحید | fahimeh karimi vahid
دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی

زهرا اسکندری | zahra eskandari
دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی

پریسا اصغرپوربسیم | parisa asgharpoorbasim
دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی


نشانی اینترنتی http://www.exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-1-35&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده کاربردی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات