تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۶، شماره ۱۲۸، صفحات ۴۰-۴۵

عنوان فارسی آشنایی با آموزش مهارت‌های اجتماعی به دانش‌آموزان دارای اختلالات طیف اتیسم از طریق الگوسازی ویدیویی
چکیده فارسی مقاله کمبود یا فقدان مهارت‌های اجتماعی به عنوان یکی از ویژگی‌های اختلالات طیف اتیسم شناسایی می‌شود. الگوسازی ویدیویی یک مداخله درمانی چند بعدی است که بر توانایی یادگیری مشاهده‌ای تاکید می‌کند. این روش‌ مداخله‌ای یکی از روش‌هایی است که برای افراد دارای اختلالات طیف اتیسم منافع گسترده‌ای دارد، موجب افزایش عملکرد مستقلانه می‌گردد و نیز می‌تواند جهت دست‌یابی به اهداف آموزشی بی‌شماری از جمله اهداف رفتاری، مهارت‌های خودیاری، ارتباطی و اجتماعی استفاده شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Introduction to Teaching Social Skills to Students with Autism Spectrum Disorders through Video Modeling
چکیده انگلیسی مقاله Social skills deficits are recognized as a defining feature of Autism Spectrum disorder. Video modeling is a versatile intervention that capitalizes on the potency of observational learning. This approach has wide utility for people with Autism Spectrum disorder, promotes independent functioning, and can be used to address numerous learner objectives, including behavioral, self-help, communication, and social objectives.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله فاطمه ترابی | fatemeh torabi
allame tabatabaii university
تهران، بلوار دهکده المپیک، تقاطع بزرگراه شهید همت، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی،کدپستی 1489684511
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)

ندا گرامی زاده شیرازی | neda geramizadehshirazi
shiraz university
دانشگاه شیراز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شیراز (Shiraz university)


نشانی اینترنتی http://www.exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-292-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده کاربردی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات