این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 5 آذر 1404
تعلیم و تربیت استثنائی
، جلد ۶، شماره ۱۳۴، صفحات ۱۵-۲۱
عنوان فارسی
تاثیر نرمافزار چندرسانهای زبان بر آموزش زبان و گفتار کودکان آسیب دیدهشنوایی
چکیده فارسی مقاله
زمینه: پژوهش حاضر با هدف مطالعه تاثیر نرمافزار چندرسانهای زبان بر آموزش زبان و گفتار کودکان آسیبدیدهشنوایی انجام شد. روش: روش پژوهش آزمایشی با طرح پیشآزمون و پس آزمون با گروه گواه بود. از میان 60 نوآموز زیر 8 سال آسیب دیدهشنوایی استان مازندران 30 نفر بهعنوان نمونه به روش خوشه ای چندمرحله ای انتخاب و به 2 گروه آزمایش و گواه تقسیم شدند. پیش آزمون از هر 2 گروه گرفته شد و بعد گروه آزمایش به مدت 2 ماه (15 جلسه) با نرمافزار آموزشی چندرسانهای زبان و گفتار آموزش دیدند. در پایان از هر 2 گروه پس آزمون به عمل آمد. ابزارهای این پژوهش، آزمون تولد و نرمافزار چندرسانهای زبان و گفتار بود و برای تحلیل داده ها از آزمون تحلیل کوواریانس استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد آموزش با نرم افزار در رشد گفتار و زبان کودکان آسیبدیدهشنوایی تاثیر معنیدار دارد و (P< 0/05) عملکرد کودکانی که بهوسیله نرمافزار چندرسانهای آموزش دیدند، در مقایسه با کودکانی که آموزش ندیدند، در آزمون زبان و گفتار بهطور قابلملاحظهای بهتر شده است. نتیجه گیری: آموزش با نرمافزار چندرسانهای در رشد واژگان تصویری، درک دستوری و تولید کلمه کودکان آسیبدیدهشنوایی تاثیرگذار است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Impact of Language Multimedia Software on Training Language and Speech to Children with Hearing Impairment
چکیده انگلیسی مقاله
Background: The aim of study is to determine the effect of language multimedia software on training language & speech to hearing-impaired children Method: this is a semi –experimental research with pre and post-test. From 60 hearing- impaired children, 30 participates were selected by simple random method as sample. The sample group has been divided into 2 groups of control & experiment. Pre-test has been performed before any intervention. Then, both groups were given post-test after training courses. Data were analyzed by covariance analysis. Results: The results indicate that Training by software was effective on improvement of children with hearing (p>0.05). The performance of children who trained by multimedia software has improved significantly in compare with the ones who didn’t receive such training. Conclusion: Training through software has been effective on pictorial vocabulary, grammar perception and word production growth.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نقی موسوی کیاسری | naghi mosavi kiasari
naghi_msv@yahoo.com, m_rasti66@yahoo.com
علی اصغر بیانی | ali asghar bayani
aabayani@yahoo.com
مریم راستی | maryam rasti
m_rasti66@yahoo.com
نشانی اینترنتی
http://www.exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-442-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات