این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های مدیریت در ایران، جلد ۲۳، شماره ۲، صفحات ۱۸۲-۱۹۹

عنوان فارسی فراروش پژوهش های بازاریابی در ایران: بررسی نزدیک بینی در روش ها
چکیده فارسی مقاله در این پژوهش به بررسی پژوهش های بازاریابی انجام شده در ایران از منظر روش شناسی پرداخته شده است، و به دنبال پاسخ به این سوال است که آیا تحقیقات بازاریابی در این از نزدیک بینی در روش ها رنج می برند یا خیر؟ بدین منظور تعداد 1021 مقاله از 7 نشریه برتر و تخصصی در حوزه بازرگانی و بازاریابی انتخاب شده و مقالات آن ها از منظر روش شناسی و به کمک فرا روش در یک بازه زمانی 10 ساله (1396-1387) مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج پژوهش نشان داد که پژوهش های انجام شده در ایران در حوزه بازاریابی از تنوع روش شناسی بسیار کمی برخوردار است، به نحوی که عمده مقالات به روشمدل سازی معادلات ساختاری، با ابزار پرسش نامه و به شیوه کمی انجام پذیرفته اند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ،نزدیکی بینی در روش ها،پژوهش های بازاریابی،مجلات داخلی،فرا روش

عنوان انگلیسی Meta method of marketing research in iran : The study of myopia in methods
چکیده انگلیسی مقاله In this research, marketing research in Iran has been examined from a methodological point of view, and it seeks to answer the question of whether marketing research is suffering from the myopia in the methods? For this purpose, 1021 articles from 7 major and specialized journals in the field of commerce and marketing have been selected and their articles have been examined in terms of methodology and meta-method in a 10-year period (1387-1396). The results of this study showed that the researches carried out in Iran in the field of marketing have a very small variety of methodology, so that most of the articles were done using structural equation modeling method, with a quantitative tool and questionnaire.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله شهرام فردوسی | shahram ferdosi
Ph.D Student Marketing Manager of Shahid Beheshti University
دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی دانشگاه شهید بهشتی

فاطمه ملایی | fatemeh mollaei
Ph.D student in business Policy, Allameh Tabataba'i University
دانشجوی دکتری سیاست گذاری بازرگانی دانشگاه علامه طباطبایی

بهمن حاجی پور | Bahman Hajipour
Associate Professor, Faculty of Management and Accounting, Shahid Beheshti University
دانشیار دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی

مهدیه بابائی فرج اباد | Mahdieh Babaei Farajabab
Master of Business Administration at Tarbiat Modares University
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه تربیت مدرس


نشانی اینترنتی http://journals.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-48388-1&slc_lang=fa&sid=19
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1421/article-1421-1647779.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات