این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 14 مهر 1404
پژوهش های مدیریت در ایران
، جلد ۲۳، شماره ۲، صفحات ۲۸-۵۳
عنوان فارسی
طراحی و تبیین الگوی سازمان کارآفرین الکترونیکی در صنعت بانکداری کشور (مورد مطالعه: بانک رفاه)
چکیده فارسی مقاله
اجرای فرآیند کارآفرینی الکترونیکی را میتوان مهمترین راهبرد سازمانها به منظور برونرفت از مشکلات ناشی از تغییرات ناگهانی و شدید محیط متلاطم عصر دانش دانست. کارآفرینی الکترونیکی به معنی تبدیل افکار و ایدههای نوآورانه به کسب و کار جدید با استفاده از فناوری اطلاعات است. هدف این مقاله شناسایی ابعاد و مولفههای اصلی مدل سازمان کارآفرین الکترونیکی و ارائه آن جهت اجرا در سیستم بانکی است. جامعه آماری این تحقیق 214 نفر از مدیران سطوح ارشد و میانی و کارشناسان ادارات ستادی بانک رفاه در شهر تهران میباشد. ابتدا مدل مفهومی سازمان کارآفرین الکترونیکی از روی 15 مولفه اصلی حاصل از اجرای فن دلفی شناسایی و ترسیم گردید. سپس به منظور شناسایی روابط بین متغیرها 9 فرضیه مطرح و با استفاده از پرسشنامه، دادههای مورد نیاز جمعآوری و از طریق مدل اندازهگیری و مدل تحلیل مسیر، تجزیه و تحلیل شد که در نهایت مدل مفهومی و فرضیهها مورد تایید قرار گرفت. بر اساس یافتههای این پژوهش چنانچه ارکان سازمان تحت تاثیر مولفههای کارآفرینی و مولفههای آمادگی الکترونیکی قرار بگیرند، با توجه به نقش تعدیلگری ارزشهای حاکم بر جامعه و همچنین ارزشهای حاکم بر صنعت بانکداری، نتیجه ایجاد چهره جدیدی از سازمان به نام سازمان کارآفرین الکترونیکی است که بهواسطه ارائه محصولات جدید و خلق ارزش الکترونیکی نسبت به سازمانهای سنتی کارآمدتر خواهدبود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Design and Explanation of E- Entrepreneurial Organization Model in Iranian Banking Industry (Case Study: Refah Bank)
چکیده انگلیسی مقاله
The implementation of the process of electronic entrepreneurship can be considered as the most important strategy of organizations in order to get out of the problems caused by the sudden changes in the turbulent environment of the knowledge age. Electronic entrepreneurship means transforming ideas and ideas into a new business using information technology. The purpose of this paper is to identify the main dimensions and components of the electronic entrepreneur organization model and provide it for implementation in the banking system. The statistical population of this research is 214 senior and middle managers and experts of the executive departments of Rafah Bank in Tehran. At first, the conceptual model of the e-Entrepreneur organization was identified and drawn from the 15 major components of the Delphi technique. Then, in order to identify the relationships between variables, 9 hypotheses were considered and using the questionnaire, the required data was collected and analyzed through a model of measurement and path analysis model. Finally, the conceptual model and hypotheses were approved. According to the findings of this research, if the components of the organization are affected by the components of entrepreneurship and electronic preparedness components, due to the moderating role of the ruling values of society as well as the values governing the banking industry, the result is the creation of a new face of the organization called the Entrepreneur Organization, Providing new products and creating electronic value to traditional organizations would be more efficient.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مجید عشقی | majid eshqi
Head of Human Resource Bank of the Rehab
دانش آموخته دکتری مدیریت دولتی دانشگاه پیام نور تهران
محمدعلی سرلک | mohammad ali sarlak
Professor of Payame Noor University
دکتری استاد دانشگاه پیام نور تهران
حسن درویش | hasan darvish
Associate Professor of Payame Noor University
دکتری دانشیار دانشگاه پیام نور تهران
محمد موسوی | mohammad mosavi
Associate Professor of Payame Noor University
دکتری دانشیار دانشگاه پیام نور تهران
نشانی اینترنتی
http://journals.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-40955-1&slc_lang=fa&sid=19
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1421/article-1421-1647773.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات