تربیت اسلامی، جلد ۱، شماره ۲، صفحات ۳۵-۶۳

عنوان فارسی گزارشی از آرای فلسفی صدرالمتالهین و دلالت‌های تربیتی آن
چکیده فارسی مقاله پیش‌ فرض‌های فلسفی و دیدگاه‌های کلان هر نظریه‌پرداز از عناصر اساسی و انکارناپذیر نظریه‌های علمی وی می‌باشند. نظریات مطرح در حیطه تعلیم و تربیت نیز از این امر مستثنی نبوده و پیش‌فرض‌های فلسفی و متافیزیکی، نقطه اتکاء این نظریات به شمار می‌روند. به سخن دیگر می توان گفت مبانی فلسفی جایگاه رویش نظریه‌ها در تعلیم و تربیت می باشند. در این مقاله سعی شده تا با بررسی بخش‌هایی از آرای فلسفی صدرالمتالهین، دلالت‌های تربیتی آنها مورد بحث قرار گیرد
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی A Report from Mullah Sadra’s Philosophical Views and their Educational implications
چکیده انگلیسی مقاله Philosophical presumptions and general theorizing views are from the basic and undeniable elements of scientific theories. In the area of education, the significant theories are not exempt from this general rule. The philosophical and metaphysical presumptions are as the mainstay of the educational theories and provide them the theoretical and philosophical framework. The impact of general and philosophical theorizing views make the the philosophical basis as the main element of theorization. In this article the author is to analyze some of philosophical views of Mullah Sadra in the area of Education as the theoretical basis of educational implications.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله نرگس سجادیه |
دانشجوی دکتری دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://islamicedu.rihu.ac.ir/article_52_19.html
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات