|
تربیت اسلامی، جلد ۳، شماره ۶، صفحات ۱۸۱-۱۹۵
|
|
|
عنوان فارسی |
تفکر انتقادی و ضرورت آموزش آن در کلاس درس |
|
چکیده فارسی مقاله |
مقاله حاضر با بررسی تفکر انتقادی، ضرورت آموزش تفکر انتقادی را در کلاس مورد تأکید قرار میدهد، همچنین به بررسی نگرش اسلام به تفکر پرداخته است. تفکر انتقادی چیست؟ چه اهمیتی در آموزش و یادگیری دارد؟ رشد و آموزش تفکر انتقادی در کلاسهای درس چگونه است؟ و چه کاربردهایی میتواند برای اولیای تعلیم و تربیت داشته باشد؟ این مقاله بر آن است تا پاسخگوی این پرسشها و برخی پرسشهای دیگر باشد. در این بررسی تعاریف مختلفی از تفکر انتقادی معرفی شدهاند. سپس، اهمیت تفکر انتقادی در آموزش ویادگیری، نظر اسلام درمورد تفکر وکاربردهای آن از دیدگاه اسلام و روانشناسی بررسی شده است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
تفکر انتقادی، آموزش، اسلام، |
|
عنوان انگلیسی |
Critical Thinking and the Necessity of Teaching it in the Classrooms |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
The present article analyzes critical thinking, emphasizes the necessity of instructing critical thinking in the classrooms, and also studies the Islamic point of view in this regard. What is critical thinking? What is its importance in education? How is the development of and teaching critical thinking in the classroom? What are its applications for the educational administrators? This article attempts to answer these and some other questions. In this research, different definitions of critical thinking are introduced. Then, the importance of critical thinking in education, the Islamic view of thinking, and its applications are analyzed from the standpoints of Islam and psychology. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
critical thinking, education, Islam |
|
نویسندگان مقاله |
خلیل سلطان القرایی | khalil soltan القرایی عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تبریز (Tabriz university)
اکبر سلیمان نژاد | عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور ماکو
|
|
نشانی اینترنتی |
http://islamicedu.rihu.ac.ir/article_86_24.html |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|