|
تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی، جلد ۴۴، شماره ۳، صفحات ۱۷۱-۲۰۹
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی تطبیقی نگرش دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد مجموعه پردیس دانشگاه مازندران نسبت به فنآوریهای اطلاعاتی و ارتباطی |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف: هدف از انجام این پژوهش بررسی نگرش دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد مجموعه پردیس دانشگاه مازندران نسبت به فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی میباشد. روش: روش انجام آن توصیفی پیمایشی میباشد. نمونه آماری به ترتیب مقطع 357 و 228 نفر بودند که به صورت تصادفی طبقهای انتخاب شدند. یافتهها: نتایج نشان داد که نمرات دانشجویان دوره کارشناسی در آشنایی با فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی 27/13 و برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد 88/15 بود. تنها 3/1 درصد از دانشجویان کارشناسی اظهار داشتهاند که در حد متوسط از فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی استفاده آموزشی و پژوهشی میکنند. میزان میانگین آشنایی دانشجویان کارشناسی ارشد به فناوری بیش از میزان میانگین دانشجویان کارشناسی میباشد و تفاوت معنی داری با یکدیگر دارند. همچنین میزان میانگین استفاده آموزشی و پژوهشی دانشجویان کارشناسی ارشد از فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی بیش از دانشجویان کارشناسی بوده و تفاوت معنی داری با هم دارند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Comparative Study of Attitudes Displayed by Graduate and Undergraduate Students of Mazanadaran University Campus towards Information and Communication Technologies |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Objective: The present research investigates the ICT attitudes of graduate and undergraduate students of Mazandaran University Methodoloy: Using a descriptive survey, cluster sampling of 357 undergraduate and 228 graduate students was taken. Findings: With respect to ICT fluency, mean score for undergraduate students was 13.27 and for graduate students was 15.88. Only 1.3 percent of undergraduate students had more than average scores. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
رسول زوارقی | عضو هیأت علمی گروه کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه تبریز و دانشجوی دکتری دانشگاه تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
میر مرتضی موسوی | mir morteza کارشناس ارشد برنامه ریزی آموزشی دانشگاه مازندران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)
جلیل اثنی عشری | کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی دانشگاه تربیت معلم
سیاوش پورطهماسبی | کارشناس ارشد فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه شاهد سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شاهد (Shahed university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jlib.ut.ac.ir/article_28709_630b2d59ae4bb0340e0fed590d18e447.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|