تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی، جلد ۴۴، شماره ۳، صفحات ۱۷۱-۲۰۹

عنوان فارسی بررسی تطبیقی نگرش دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد مجموعه پردیس دانشگاه مازندران نسبت به فن‌آوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی
چکیده فارسی مقاله هدف: هدف از انجام این پژوهش بررسی نگرش دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد مجموعه پردیس دانشگاه مازندران نسبت به فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی می‌باشد. روش: روش انجام آن توصیفی پیمایشی می‌باشد. نمونه آماری به ترتیب مقطع 357 و 228 نفر بودند که به صورت تصادفی طبقه‌ای انتخاب شدند. یافته‌ها: نتایج نشان داد که نمرات دانشجویان دوره کارشناسی در آشنایی با فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی 27/13 و برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد 88/15 بود. تنها 3/1 درصد از دانشجویان کارشناسی اظهار داشته‌اند که در حد متوسط از فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی استفاده آموزشی و پژوهشی می‌کنند. میزان میانگین آشنایی دانشجویان کارشناسی ارشد به فناوری بیش از میزان میانگین دانشجویان کارشناسی می‌باشد و تفاوت معنی داری با یکدیگر دارند. همچنین میزان میانگین استفاده آموزشی و پژوهشی دانشجویان کارشناسی ارشد از فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی بیش از دانشجویان کارشناسی بوده و تفاوت معنی داری با هم دارند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Comparative Study of Attitudes Displayed by Graduate and Undergraduate Students of Mazanadaran University Campus towards Information and Communication Technologies
چکیده انگلیسی مقاله Objective: The present research investigates the ICT attitudes of graduate and undergraduate students of Mazandaran University Methodoloy: Using a descriptive survey, cluster sampling of 357 undergraduate and 228 graduate students was taken. Findings: With respect to ICT fluency, mean score for undergraduate students was 13.27 and for graduate students was 15.88. Only 1.3 percent of undergraduate students had more than average scores.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله رسول زوارقی |
عضو هیأت علمی گروه کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه تبریز و دانشجوی دکتری دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

میر مرتضی موسوی | mir morteza
کارشناس ارشد برنامه ریزی آموزشی دانشگاه مازندران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)

جلیل اثنی عشری |
کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی دانشگاه تربیت معلم

سیاوش پورطهماسبی |
کارشناس ارشد فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه شاهد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شاهد (Shahed university)


نشانی اینترنتی http://jlib.ut.ac.ir/article_28709_630b2d59ae4bb0340e0fed590d18e447.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات