تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی، جلد ۴۶، شماره ۲، صفحات ۱۳-۳۰

عنوان فارسی رابطه میزان استفاده از فن‌آوری اطلاعات با عملکرد آموزشی اعضای هیأت علمی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران
چکیده فارسی مقاله هدف: هدف این پژوهش، مشخص کردن رابطه بین میزان استفاده اعضای هیأت علمی گروه‌های آموزشی از فن‌آوری اطلاعات با عملکرد آموزشی آنان در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران بود. روش: روش این پژوهش توصیفی- پیمایشی بود. جامعه آماری پژوهش اعضای هیأت علمی گروه‌های آموزشی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران به تعداد 53 نفر شامل (10 نفر زن و 43 نفر مرد) بودند و به صورت سرشماری انتخاب شدند. یافته‌ها: نتایج نشان داد اعضای هیأت علمی به میزان متوسط از فن‌آوری اطلاعات استفاده می‌کنند و عملکرد آموزشی آنان در سطح مطلوب قرار دارد و میان گروه‌های آموزشی از نظر میزان استفاده فن‌آوری اطلاعات تفاوت معنی‌داری مشاهده نشد. همچنین بین میزان استفاده از فن‌آوری اطلاعات با عملکرد آموزشی اعضای هیأت علمی با 53/0 = در سطح 001/0 رابطه معنی‌داری وجود داشت
کلیدواژه‌های فارسی مقاله فناوری اطلاعات، عملکرد آموزشی، اعضای هیأت علمی،

عنوان انگلیسی Investigation the Relationship between ICT Utilization and Academic Performance of Faculty Members of Faculty of Psychology and Education of University Of Tehran
چکیده انگلیسی مقاله Objective: The present research attempts to identify the link between ICT utilization by faculty members and their academic performance in the Faculty of Psychology and Education of Tehran University Methodology: A survey was carried out. Sample was the total number of faculty members at Faculty of Psychology and Education (10 women and 43 men). Findings: There is an average level of ICT utilization by the faculty members. Educational Performance was at a desired level and no significant differences were found among educational. Keywords. ICT, Academic Performance, faculty Members, University of Tehran.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله عباس بازرگان هرندی | bazargan harandi
استاد دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

امین حسینی شاوون |
کارشناس ارشد دانشکده پزشکی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

روح اله مهدیون |
استاد یار دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید مدنی (Azarbaijan shahid madani university)


نشانی اینترنتی http://jlib.ut.ac.ir/article_36179_09e85b1cf89000238542a02141fb2d6f.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات