|
تحقیقات موتور، جلد ۱۴، شماره ۱۴، صفحات ۷۱-۷۸
|
|
|
عنوان فارسی |
تحلیل تجربی و نظری احتراق و ویژگیهای کارکرد موتور دیزل OM۳۱۴ با سوخت DME |
|
چکیده فارسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Theoretical and Experimental Analysis of OM314 Diesel Engine Combustion and Performance Characteristics Fueled with DME |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Homogeneous Charge Compression Ignition (HCCI) combustion is a pioneer method of combustion in which pre-mixed fuel and oxidizer (typically air) are compressed to the point of auto-ignition. HCCI engines can operate with most alternative fuels, especially, dimethyl ether (DME) which has been tested as a possible diesel fuel due to its simultaneously low NOx and PM emissions. In this paper a single zone detailed chemistry combustion model for determining the time evolution of the homogenous reacting gas mixture in the combustion chamber and performance characteristics of the engine has been developed. The aim of this paper is to analyse the effect of intake temperature and EGR on the characteristics of auto-ignition and operating window of the HCCI combustion considering knock and misfire boundaries. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
جعفر قربانیان | j. ghorbanian
سید علی جزایری | s a jazayeri
لطف الله طور سوادکوهی | l tor savadkouhi
مجتبی کشاورز | m. keshavarz
قاسم جوادی راد | g. javadirad
سید نوید شاهنگیان | s n shahangian
|
|
نشانی اینترنتی |
http://www.engineresearch.ir/browse.php?a_code=A-10-1-12&slc_lang=en&sid=fa |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مطالعه پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|