|
تحقیقات موتور، جلد ۱۴، شماره ۱۴، صفحات ۲۷-۳۴
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی الگوی جریان گردابی و غلتشی موتور احتراق جرقهای |
|
چکیده فارسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Investigation of Swirling and Tumbling Flow Pattern of Spark Ignition Engine |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Gas motion within the cylinder is one of the major factors that control the combustion process in spark ignition engine. It also has significant impact on heat transfer. Both the bulk gas motion and the turbulence characteristics of the flow are important and governing the overall behavior of the flow. An arrangement for obtaining a stratified charge, using port injection, is proposed for a current design of a spark ignition engine. The behavior of combustion are simulated with Computational fluid dynamic and tested. Engine testing was performed using dynamometer for measuring the lean burn limit of the current spark ignition engine. Some concepts for premixed lean burn are introduced during the previous decade and with this state of the art concept the swirl and tumble flow pattern can generate in each speed, therefore the effect of these pattern on lean burn limit is investigated. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
امید صمیمی ابیانه | o samimi abianeh
سید مصطفی میرسلیم | s m mirsalim
احمد شفیعی ثابت | a shafiei sabet
|
|
نشانی اینترنتی |
http://www.engineresearch.ir/browse.php?a_code=A-10-1-7&slc_lang=en&sid=fa |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مطالعه پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|