تحقیقات موتور، جلد ۱۸، شماره ۱۸، صفحات ۵۱-۶۱

عنوان فارسی بررسی و ارزیابی تجربی اثر نسبت تراکم و کاربرد بستار آلومینیومی در موتورهای دوگانه سوخت (گاز طبیعی فشرده + بنزین)
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی An Experimental Assessment of Compression Ratio and Evaluation of Aluminium Cylinder Head in Bi-Fuel(Gasoline+CNG) Engines
چکیده انگلیسی مقاله The first step in dealing with the behavior of an engine on NG mode is the installation of a suitable gas fueling system on the engine. Two generations of gas fueling systems which were studied and installed on research engine were Mixer type and Sequential system type. The results, including performance, emissions and fuel consumption, were recorded and analyzed. The results showed that the sequential gas fueling system is better than the mixer type. The power loss in mixer type is 1.78% higher than that of the other one. On the other hand, injection multi-point sequential gas system makes 1.75% improvement in torque view.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله CNG, Engine, Bi-Fuel, Performance

نویسندگان مقاله علیرضا فیروزگان | a. firouzgan



نشانی اینترنتی http://www.engineresearch.ir/browse.php?a_code=A-10-1-53&slc_lang=en&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده مطالعه پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات