|
تحقیقات موتور، جلد ۲۱، شماره ۲۱، صفحات ۱۳-۲۰
|
|
|
عنوان فارسی |
اثر عوامل محیطی و ترکیب سوخت بر اندازه گیری میزان مصرف سوخت و آلاینده NOx خودرو در یک چرخه مشخص رانندگی |
|
چکیده فارسی مقاله |
در این مقاله به بررسی اثر عوامل محیطی شامل دما، فشار و رطوبت و همچنین تغییر ترکیب سوخت بر مصرف مخصوص سوخت موتور و مصرف سوخت خودرو و همچنین میزان انتشارآلایندههای اکسیدهای نیتروژن پرداخته شده است. شبیه سازی بهکمک نرم افزار شبیه ساز موتور GT-Power انجام شده است. نقاط کاری انتخابی برای شبیه سازی در این مطالعه همواره در بارهای جزیی است که اکثرا در چرخه رانندگی بیشترین تکرارپذیری را دارند و نوع سوخت مصرفی گاز طبیعی بوده است. شبیه سازی تغییر فشار محیط، با سوخت بنزین نیز انجام پذیرفته است. موتور انتخابی برای شبیه سازی موتور EF7.1.7.NA است. الگوی شبیه سازی مبنا ابتدا با داده های تجربی در بارهای جزیی با دقت کافی زینه بندی شده است. همچنین برای بررسی اثر تغییر فشار محیط، آزمونی بر روی موتور انجام پذیرفت که نتایج آن با شبیه سازی تطابق خوبی دارد و نیز استاندهای که در زمینه آزمون اندازهگیری مصرف سوخت و آلایندگی خودرویی وجود دارد با نتایج حاصل از شبیه سازی مقایسه گردیده است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Effect of Ambient Conditions and Fuel Composition on Fuel Consumption and NOx Emission Measurement for Vehicle in Driving Cycle |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
In this article effect of ambient condition including temperature, pressure and humidity and also variation of fuel composition on engine specific fuel consumption and fuel consumption of vehicle and also nitrogen oxides has been investigated. Simulation has been done by engine cycle simulator GT-Power. Selected working points for simulation in this research are all in part load and in driving cycle are repeated high and consumption fuel is CNG. Selected engine for simulation is EF7.1.7NA. Base simulation model, validated by experimental part load data with sufficient precision. Also for investigating effect of ambient pressure variation, a test has been done on engine that results shows acceptable adjusting with simulation. Also vehicle fuel consumption and NOx emission standard is compared with results of simulation. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
امیر حسین پریور | a h parivar
سید علی جزایری | s a jazayeri
مجید کرباسی فروشها | m. karbasiforushha
|
|
نشانی اینترنتی |
http://www.engineresearch.ir/browse.php?a_code=A-10-1-28&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مطالعه پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|