|
تحقیقات موتور، جلد ۲۴، شماره ۲۴، صفحات ۱۳-۲۰
|
|
|
عنوان فارسی |
تحلیل ارتعاش نظری و تجربی مجموعه میللنگ، چرخ طیار و چرخ تسمه |
|
چکیده فارسی مقاله |
میللنگ در موتورهای احتراق داخلی، تحت تأثیر نیروهای ضربهای وارده از دسته سمبه در گستره سرعتهای زاویهای وسیعی دوران میکند. به دلیل وجود چنین نیروهایی، میللنگ بسیار مستعد ارتعاش است که میتواند مضر باشد. بنابراین بررسی رفتار حرکتی آن امری ضروری است. هدف این مقاله شناسایی سامانه، با تعیین الگوی ارتعاشی میللنگ با هر دو روش نظری و تجربی میباشد. ابتدا الگونمایی میللنگ و تحلیل ارتعاشی آن در نرمافزار اجزای محدود انجام میشود و سپس نتایج با آزمون ارتعاشی صحهگذاری میشوند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
تحلیل ارتعاشی، آزمون ارتعاشی، میللنگ، شرایط مرزی آزاد- آزاد |
|
عنوان انگلیسی |
Analytical and Experimental Modal Analysis of Crankshaft, Flywheel and Pulley Set |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
In internal combustion engines, crankshafts turn in a wide range of angular velocities under the effect of impact forces coming from pistons by connecting rods. The crankshaft is very susceptible to the vibration due to forces applied on it. Therefore, it is necessary to study the dynamic behavior of the crankshaft.The purpose of this paper is the system identification by determining the modal model of a crankshaft with both theoretical and experimental methods. The crankshaft modeling and the modal analysis are performed in a finite element software. Then, results are validated by modal testing. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
مهدی استهری | m. estahri
اصغر رمضانی | a. ramezani
بابک سخایی | b. sakhaei
|
|
نشانی اینترنتی |
http://www.engineresearch.ir/browse.php?a_code=A-10-1-77&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مطالعه پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|