|
تحقیقات موتور، جلد ۲۹، شماره ۲۹، صفحات ۳۹-۴۶
|
|
|
عنوان فارسی |
تأثیر کلاف درون لولهای بر عملکرد حرارتی مبدل حرارتی خودرو |
|
چکیده فارسی مقاله |
در این تحقیق، مطالعهای آزمایشگاهی برای بررسی اثر کلاف درون لولهای (ک.د.ل.) بر عملکرد مبدل حرارتی خودروی پژو 405 اجرا شده است. برای این منظور از دستگاهی آزمایشگاهی برای شبیهسازی سامانه خنککاری خودرو و بررسی تأثیر ک.د.ل. بر عملکرد حرارتی مبدل استفاده شده است. از نوعی ک.د.ل. به شکل سیم نازک فولادی موج مانند، درون لوله مبدل حرارتی برای افزاینده نرخ انتقال حرارت استفاده میشود. نتایج نشان میدهند که در این حالت، ضریب انتقال حرارت به مقدار 5 تا 41 درصد و به طور متوسط حدود 23 درصد افزایش مییابد. همچنین نتایج با شبیهسازیهای موجود مقایسه شد که نشان از صحت نتایج دارد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Effect of the tube insert in vehicle radiator on thermal performance |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
In this work, an experimental study has been performed to evaluate the effect of the tube insert in an engine cooling system (the radiator of Peugeot 405). Experimental setups, as an automobile cooling system, was simulated to perform experiments for assessing the effect of the tube insert in the thermal performance of the radiator. A tube insert with a thin wire of a sinusoidal profile steel tube, as a turbulator, was used in the radiator. Results showed that when tube inserts were used, we reached 23% average value, 5% minimum value and 41% maximum value for the heat transfer coefficient enhancement. Also, experimental data exhibited a good agreement with correlations of other researchers. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Vehicle cooling system, Radiator, Tube insert |
|
نویسندگان مقاله |
کوروش گودرزی | k. goudarzi
قدرت اله عزیزی | g. azizi
|
|
نشانی اینترنتی |
http://www.engineresearch.ir/browse.php?a_code=A-10-1-109&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مطالعه پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|