|
فرآیند مدیریت و توسعه، جلد ۳۱، شماره ۳، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
تدوین فرایند یکپارچه مستندسازی تجربههای سازمانی: رویکرد مدیریت تجربه |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف این پژوهش تدوین فرایند یکپارچه مستندسازی تجربه جهت اجرای مستندسازی تجربه در سازمان است. روش پژوهش در این مطالعه کیفی و نوعی از فرامطالعه به نام فراترکیب است. در این پژوهش، پس از طراحی سوالات پژوهش، جستجوی نظاممند پژوهشها بر اساس کلیدواژههای مرتبط از شش پایگاه داده داخلی (از ابتدا تا پایان فروردین 1395) و یازده پایگاه داده خارجی (از ابتدا تا پایان آوریل 2017) صورت گرفت و به روش نمونهگیری هدفمند تعداد 28 پژوهش انتخاب گردید. با بررسی پژوهشهای مذکور، سه گام یعنی ساخت، اجرا و توسعه شناسایی گردید که هر گام دارای مراحلی است، به این ترتیب که گام ساخت شامل دو مرحله یعنی تشکیل تیم مستندسازی تجربه و آمادهسازی و آموزش تیم، گام اجرا شامل سه مرحله یعنی اکتساب تجربه، ویرایش تجربه و نگهداری تجربه و گام توسعه شامل دو مرحله یعنی انتشار تجربه و تداوم مستندسازی در سازمان است. براساس گامها و مراحل مذکور فرایند یکپارچه مستندسازی تجربه تدوین و پایایی و اعتبار آن تأیید گردید. نتایج این پژوهش میتواند به عنوان مبنایی برای برنامهریزی مدیران در اجرای مستندسازی تجربه در سازمان مورد استفاده قرار گیرد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
فرایند مستندسازی تجربه، ساخت، اجرا، توسعه |
|
عنوان انگلیسی |
Developing Integrated Process for Organizational Experiences Documentation: Experience Management Approach |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
The purpose of this study was to develop integrated experience documentation process as basis for designing and implementing of experiences documentation in organization. The method used in this study was qualitative and a type of meta-study known as meta-synthesis. In this research, after designing research questions, research systematic search was carried out based on relevant key words from the six internal databases (from beginning to end of Farvardin 1395) and the eleven external databases (from beginning to end of April 2017) and 28 research selected purposefully sampling). By reviewing the research identified three steps i.e. formulation, implementing and development that each step has stages so that formulation step includes two stages i.e. formation of experience documentation team and team preparation and training, execution step includes three stages i.e. experience acquisition, experience edition and experience maintain and development step includes two stages i.e. experience dissemination and documentation permanence in organization. Based on these steps and stages, the integrated experience documentation process was developed and its reliability and validity approved. The results of this study can be used as a basis for planning of managers in execution of experience documentation in organizations. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
مهدیه سادات خشوعی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-869-6&slc_lang=fa&sid=1 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
عمومی |
نوع مقاله منتشر شده |
کاربردی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|