این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
بررسی های حسابداری و حسابرسی، جلد ۱۸، شماره ۶۵، صفحات ۱۱۵-۱۳۰

عنوان فارسی بررسی عوامل مؤثر بر محتوای اطلاعاتی اعلان سودهای فصلی
چکیده فارسی مقاله این مقاله به بررسی عوامل مؤثر بر واکنش بازار به اعلان سودهای فصلی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال‌های 1383 تا سه ماهه اول سال1386 می‌پردازد. 5 عامل زمان اعلان، اندازه شرکت، نوع صنعت، تعداد اعلان های سود و تعداد سایر اطلاعیه‌های شرکت با داده‌های مرتبط با 523 مورد اعلان سود فصلی توسط 94 شرکت مورد بررسی قرار گرفته است. براساس روش شناسی رویدادپژوهی، واکنش بازار در قالب تغییرات قیمت و حجم معاملات سهام از 20 روز قبل تا20 روز پس از روز اعلان سود فصلی (دوره رویداد) ارزیابی شده است. نتایج نشان می‌دهد، هرچه سودهای فصلی زودتراعلان شود محتوای اطلاعاتی بیشتری خواهد داشت. نوع صنعت و تعداد سایر اطلاعیه‌ها در دوره رویداد بر محتوای اطلاعاتی اعلان سودهای فصلی مؤثر است.همچنین هرچه تعداد اعلان‌های سود توسط شرکت‌ها کمتر باشد، بار اطلاعاتی اعلان سودهای فصلی کمترخواهد بود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اعلان سود فصلی، بازده سهام، حجم معاملات، محتوای اطلاعاتی،

عنوان انگلیسی The Information Content of Quarterly Earnings Announcements
چکیده انگلیسی مقاله This study examines the factors that affect the reaction of market to quarterly earnings announcements of firms listed on the Tehran Stock Exchange. Five factors including the timing of earnings announcements, firm size, industry, the number of earnings announcements, and the number of other announcements are investigated. We used event study methodology. The market reaction is examined by investigating stock trading volume and price changes, during 20 days before to 20 days after the announcement day. For a sample of 523 earnings quarterly announcement (by 94 companies) during 1383 to 1386 (first quarter), we show early announcements have more information content than later announcements. The industry affects the information content of quarterly earnings announcements. The lower the number of earnings announcements, the more informative the quarterly earnings announcements. We also find the number of other announcements in event period has an effect on the information content of quarterly earnings announcements.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمد حسین قایمی | mohammad hossein
عضو هیئت علمی دانشگاه بین¬المللی امام خمینی، قزوین، ایران

علی بیات |
کارشناس ارشد حسابداری، دانشگاه بین¬المللی امام خمینی،

طاهر اسکندرلی |
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبد کاووس، ایران


نشانی اینترنتی http://acctgrev.ut.ac.ir/article_24162_3ee2ed1f5ad27ddd82c67e8d01508651.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات