این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 21 آبان 1404
اقتصاد کشاورزی و توسعه
، جلد ۲۴، شماره ۹۴، صفحات ۲۵-۴۳
عنوان فارسی
انتخاب استراتژی بازاریابی رقابتی با بهکارگیری فرایند تحلیل شبکهای (مطالعه موردی: شرکت تعاونی تولیدکنندگان پسته رفسنجان)
چکیده فارسی مقاله
چکیده هدف پژوهش حاضر انتخاب استراتژی رقابتی بازاریابی برای شرکت تعاونی تولیدکنندگان پسته رفسنجان، از میان سه استراتژی تمایز، تمرکز و رهبری در کاهش هزینه (استراتژی های مایکل پورتر) بوده است. جهت دستیابی به این هدف، ابتدا معیارها و زیرمعیارهایی برای شرکت تعاونی تولید کنندگان پسته رفسنجان تعریف و سپس اقدام به توزیع پرسشنامه در شرکت مذکور شد. در نهایت، دادههای جمع آوری شده با استفاده از فرایند تحلیل شبکه ای(ANP) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. کلیه دادههای مورد استفاده در مطالعه حاضر به صورت مقطع زمانی بوده و به روش توصیفی- پیمایشی در سال 1392 از شرکت تعاونی تولید کنندگان پسته رفسنجان جمعآوری شد. نتایج حاصل از مطالعه حاضر نشان داد که برای شرکت پیشگفته از میان 3 استراتژی مذکور استراتژی تمرکز با اولویتترین است. همچنین از نظر شرکت مورد مطالعه از میان زیرمعیارها نیز زیر معیارهای شرایط سیاسی و اقتصادی ایران از مهمترین عوامل اثرگذار بر استراتژی بازاریابی شرکت و زیر معیارهای شرایط اجتماعی و فرهنگی و مدیریت عوامل محیطی از کم اهمیتترین آنها بودهاند. طبقهبندیJEL:P13 ،C6 ، Q13
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Choice a Competitive Marketing Strategy Using Analytic Network Process (Case Study: Rafsanjan Pistachio Producers Cooperative)
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract The aim of present study is choice marketing strategy for Rafsanjan pistachio producers cooperative from among three competitive strategies, differentiation, focus and cost leadership (Michael Puerto strategies). With this approach and for achieving this purpose, firstly the criteria and sub-criteria is defined for Rafsanjan pistachio producers cooperative and then has been distributed the questionnaire in the company. Finally, the collected data has been analyzed by the analytic network process (ANP) method. Data used in the present study has been collected from the Rafsanjan pistachio producers cooperative in 2013. The result of this study showed, for Rafsanjan pistachio producers cooperative the strategy with highest priority through the competitive marketing strategies, differentiation, focuses and cost leadership strategies, is focus strategy. Also, the view of the cooperative, among of sub criteria, Iran's political and economic conditions are the most important factors that influence the company's marketing strategy as well as social and cultural conditions and environmental management are the low most importance factors affecting the company's marketing strategies. JEL Classification: Q13; C6; P13
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
امین خواجویی پور | a khajooei pour
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، گروه اقتصاد کشاورزی، تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)
امیر محمدی نژاد | a mohammadi nejad
دانشکده اقتصادکشاورزی وتوسعه، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
حسن خوبیاری شورباز | h khoobyari shoorbaz
دانشگاه تهران، پردیس بین المللی کیش
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
مهدی شعبان زاده | m. shabanzadeh
دانشکده اقتصادکشاورزی وتوسعه، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://aead.agri-peri.ir/browse.php?a_code=A-10-28-75&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
دریافت فایل مقاله
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات