این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 9 آبان 1404
تعلیم و تربیت استثنائی
، جلد ۴، شماره ۱۵۳، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
اختلال وسواس فکری- علمی در نوجوانان
چکیده فارسی مقاله
زمینه: اختلال وسواس فکری- عملی یکی از اختلالهای شایع روانشناختی است که در نوجوانان شیوع نسبتا بالایی دارد. این اختلال هزینههای اجتماعی و اقتصادی بسیاری را برای افراد مبتلا و جامعه ایجاد میکند و بر کارکردهای اجتماعی، تحصیلی و شغلی این نوجوانان تاثیر میگذارد. روش: مقالههای اختلال وسواس فکری-عملی در نوجوانان در پایگاههای اطلاعاتی اسکوپوس از سال 2000 تا 2018، اریک از سال 2005 تا 2018، پابمد و موتور جستجوی گوگل از سال 1995 تا 2018 با استفاده از واژههای کلیدی وسواس، وسواس فکری، وسواس عملی و واژههای مرتبط، جستجو و منابع لازم برای پژوهش جمعآوری شد. نتیجه گیری: نتایج پژوهش نشان داد که اختلال وسواس فکری- عملی به علت عوامل ژنتیکی و غیرژنتیکی بر عملکرد تحصیلی و اجتماعی این نوجوانان تاثیر میگذارد؛ بنابراین تشخیص و مداخله بهنگام میتواند عملکرد اجتماعی، هیجانی و تحصیلی این دانشآموزان را افزایش دهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اختلال وسواس فکری- عملی، نوجوانی
عنوان انگلیسی
Obsessive Compulsive Disorder in Adolescents
چکیده انگلیسی مقاله
Background: Obsessive-compulsive disorder (OCD) is a common psychological disorder with a high rate of incidence reported in adolescents. This disorder causes many social and economic costs for the affected people and the society as well as affecting the social, educational and occupational performance of these adolescents. Method: Some papers on obsessive-compulsive disorder in adolescents in Scopus from 2000 to 2018, Eric from 2005 to 2018, and PubMed databases and Google's search engine from 1995 to 2018 were investigated using the keywords obsession, obsessive disorder, compulsive disorder, and related terms. Conclusion: The results of this study indicated that due to genetic and non-genetic factors, obsessive-compulsive disorder affects the educational and social performance of these adolescents. Thus, diagnosis and timely intervention can enhance the social, emotional and educational performance of these students.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Obsessive-compulsive disorder, Adolescent
نویسندگان مقاله
طاهره نجفیفرد | Tahereh Najafi Fard
مرضیه غلامی | Marzieh Gholami
اطهر محمدی ملکآبادی | Athar Mohammadi Malek Abadi
نشانی اینترنتی
http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-1570-24&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/727/article-727-1414965.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
اختلالات رفتاری
نوع مقاله منتشر شده
مروری
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات