این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of Industrial and Systems Engineering، جلد ۹، شماره ۴، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی A Novel Hybrid Fuzzy Multi-Criteria Decision-Making Model for Supplier Selection Problem (A Case Study in Advertising industry)
چکیده انگلیسی مقاله Choosing the proper supplier has a critical role in design of supply chain. This problem is complicated because each supplier may fulfills some of the manufacturer criteria and choosing the best supplier is a Multiple-Criteria Decision Making problem. This paper proposes a novel hybrid approach to rank suppliers in advertising industry and considers two new criteria to evaluate the suppliers in the industry. The proposed approach combines Modified Digital Logic (MDL) and Technique for Order of Preference by Similarity to Ideal Solution (TOPSIS) using fuzzy theory. At the end, the results of the proposed approach is compared with a hybrid method using Fuzzy Analytical Hierarchy Process (FAHP) and Fuzzy TOPSIS on a real case study. 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمدعلی بهشتی نیا |
department of industrial engineering, semnan university, semnan, iran
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سمنان (Semnan university)

وحید نعمتی ابوذر | nemati abozar
department of industrial engineering, semnan university, semnan, iran
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سمنان (Semnan university)


نشانی اینترنتی
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات