|
مدیریت در دانشگاه اسلامی، جلد ۷، شماره ۱۶، صفحات ۲۷۵-۲۹۲
|
|
|
عنوان فارسی |
مفهومشناسی هستههای علمی و تبیین مختصات و ویژگیهای آن در نظام آموزش عالی (دانشگاهی) از طریق کاربست مطالعۀ تطبیقی هستههای علمی منتخب جهان |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف: هستههای علمی مفهوم جدیدی است که در حوزۀ آموزش عالی شکل گرفته است. فهم مختصات و ویژگیهای هستههای علمی و کارکردهای آن، هدف اصلی پژوهش حاضر بود. روش: این پژوهش در بستر رویکرد تطبیقی انجام شد. با انجام نمونهگیری هدفمند، 17 هستۀ علمی منتخب در جهان، شناسایی و با روش تحلیل محتوا، اطلاعات آنها تحلیل شد. برای اعتبارسنجی نتایج تحلیلی نیز از روش دلفی فازی استفاده شد. یافتهها: با تحلیل محتوای هستههای علمی منتخب و به منظور تبیین مختصات و کارکردهای هستههای علمی، نتایج در قالب هفت بُعد و 38 مؤلفه و شاخص طبقهبندی و اعتبار آنها با روش دلفی فازی تأیید شد. نتیجهگیری: تشکیل هستههای علمی مختص دانشجویان دورۀ کارشناسی، یکی از اقدامات رایج و گسترده در نظام آموزش عالی است. تشکیل این هستهها باعث میشود دانشجویان مستعد از لحاظ آموزشی، پژوهشی، اجتماعی و فرهنگی نسبت به سایر دانشجویان برتری خاص داشته باشند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
هستۀ علمی، آموزش عالی، دانشگاه، مطالعۀ تطبیقی، تحلیل محتوا، |
|
عنوان انگلیسی |
Philology of Scientific Groups in University Suprime Educational System by Applying Comparative Study of World Selected Scientific Groups |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Objectives:The present survey aims at clarifying the features of scientific groups in suprime educational system by applying comparative study of world selected scientific groups. Method: The method of the study is a comparative study and sampling. In this way 17 world scientific groups are selected, identified and analysed by content analysis and Delphy fuzzy method is used to validate the results. Results: Through the content analysis of selected scientific groups and in order to clarify the features and function of scientific groups the results are confiremed in seven dimentions and are classified in 38 components and indicators and the validity is conformed by Delphy fuzzy method. Conclusion: Stablishing the scientific group among undergraguate university students is a widespread measure in suprime educational system and provides an atmosphere for the talented students to develop their ability in comparison with other students. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
میثم لطیفی | دکتری مدیریت منابع انسانی، دانشیار گروه معارف اسلامی و مدیریت دولتی، دانشکده معارف اسلامی و مدیریت، دانشگاه امام صادق(ع).
نصرتالله ضرغام | دکتری جنگلداری، دانشیار گروه جنگلداری و اقتصاد جنگل، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، دانشگاه تهران، ایران
محمد عبدالحسینزاده | دانشجوی دکتری مدیریت دولتی، گرایش تصمیمگیری و خط مشیگذاری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
|
|
نشانی اینترنتی |
http://miu.nahad.ir/article_588_76a510c9ce7e9ef50fe669b0b3ffbfdd.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1077/article-1077-1311952.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|