|
International Journal of Industrial Engineering and Productional Research-، جلد ۲۳، شماره ۳، صفحات ۲۱۷-۲۲۲
|
|
|
عنوان فارسی |
|
|
چکیده فارسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Wiki as a ckm tool in websites |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
The present research is conducted to show that organizations can use wiki to attract customers' purchase intention inside the e-commerce context. Considering the relation between wiki and ecommerce for CRM, this research tries to explore the characteristics such as perceived risk, customer experience, knowledge sharing culture, trust and knowledge sharing in wiki tool impact on purchase intentions in the web site. By using multidimensional analysis, this study shows that choosing a suitable tool for hosting in the websites in order to gather essential knowledge from customers plays an important role in explaining certain customer online behavior. In particular, the researchers propose a model that explains wikis require a culture of collaboration and sharing in an online environment to achieve a win-win situation between customers and producers. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
رضا سمیع زاده | reza samizadeh tehran, vanak sq, alzahra university
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)
سارا پارسایی مهر | sara parsaie mehr tehran, vanak sq, alzahra university
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://ijiepr.iust.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-127-123&slc_lang=en&sid=en |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
en |
موضوعات مقاله منتشر شده |
تجارت الکترونیکی |
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|