این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مجله دانشگاه علوم پزشکی فسا، جلد ۸، شماره ۴، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی بررسی کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان اتاق عمل مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی فسا،۱۳۹۵
چکیده فارسی مقاله زمینه و هدف: آموزش بالینی، فعالیت‌های حمایت‌کننده یادگیری در محیط‌های بالینی است که هدف آن نائل شدن دانشجو به اهداف آموزشی جهت انجام مراقبت‌های بالینی و بسترسازی مناسب جهت همسوسازی دانش نظری به مهارت‌های عملی است، به‌گونه‌ای که شناخت وضعیت فعلی می‌تواند بستری جهت ارتقا کیفیت عملکرد دانشجویان اتاق عمل در آینده را فراهم سازد. ازاین‌رو پژوهش حاضر باهدف ارزیابی کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان اتاق عمل انجام شد. مواد و روش‌ها: این مطالعه توصیفی- تحلیلی در نیمسال دوم 1396 – 1395 به‌صورت سرشماری بر روی 81 نفر از دانشجویان اتاق عمل در دانشگاه علوم پزشکی فسا انجام گرفت. اطلاعات توسط پرسشنامه معتبر شامل متغیرهای دموگرافیک و دیدگاه دانشجویان درباره آموزش بالینی جمع‌آوری گردید. داده‌ها توسط نرم‌افزار SPSS نسخه 22 و با استفاده از روش‌های آماری توصیفی تجزیه‌وتحلیل شد. نتایج: در این مطالعه 22 نفر (2/27 درصد) مرد و 59 نفر (8/72 درصد) زن بودند. 37% دانشجویان، اعتماد مربیان بالینی به کارآموزان، 6/55% آماده‌سازی دانشجویان قبل از ورود به محیط بالینی، 1/48% اعتماد اساتید به دانشجویان و علاقه و رغبت به یادگیری، 6/50% اعتمادبه‌نفس و نگرش مثبت به رشته تحصیلی، 6/44% آشنایی کارکنان بااخلاق حرفه‌ای و 42% امکانات محیطی را نامطلوب گزارش نمودند. نتیجه‌گیری: بر اساس نتایج مطالعه حاضر، آموزش بالینی در رشته اتاق عمل دارای مشکلات و کمبودهایی است که برطرف کردن مشکلات و ضعف‌های موجود نیازمند همت عمومی از طرف مسئولان، اساتید و کارشناسان آموزش بالینی است.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش بالینی، دانشجو، اتاق عمل، ارزیابی، دیدگاه

عنوان انگلیسی Evaluation the Quality of Clinical Education from Perspectives of perating Room Students, in Fasa University 2016
چکیده انگلیسی مقاله   Background & Objective: Clinical teaching, learning support activities in clinical environments Which aims to achieve student learning goals for clinical care and good infrastructure to align theoretical knowledge to practical skills, So that the current state of knowledge can improve the quality of students admitted to the operating room to provide in the future. Thus the aim of this study was to evaluation the quality of clinical education from Perspectives of Operating Room Students Materials & Methods: This descriptive and cross-sectional study was conducted on 81 operating room students of Fasa University of Medical Sciences Using consensus sampling method in 2015 -2016. Data were collected using a valid questionnaire including demographic variables and assessing the viewpoints of students about clinical education. Data were analyzed using descriptive statistics in SPSS v. 22. Results: In this study, 22 (27.2%) men and 59 (72.8%) were female. According to study results from the perspective of students (37%) confidence clinical instructors to students, 6/55% to prepare students to enter the clinical setting, 48.1% confidence and willingness of teachers to students and to students, 55.6% Prepare students to enter the learning, 50.6% confidence and a positive attitude to education, 44.6% Personnel familiar with the professional ethics and42% Adverse environmental features. Conclusion: Based on the results of this study, clinical education in the operating room has problems and shortcomings that needs to be addressed by authorities, professors and clinical education experts in order to resolve existing problems and weaknesses.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سعیده جعفرزاده | Saeedeh Jafarzadeh
Fasa university of medical scienses
دانشگاه علوم پزشکی فسا، فسا، ایران

آرمین فریدونی | armin fereidouni
Fasa university of medical scienses
دانشگاه علوم پزشکی فسا، فسا، ایران

زهرا خیالی | zahra khiyali
Fasa university of medical scienses
دانشگاه علوم پزشکی فسا، فسا، ایران


نشانی اینترنتی http://journal.fums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1825-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده آموزش پزشکی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات