این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 5 آذر 1404
مجله علوم اعصاب شفای خاتم
، جلد ۲، شماره ۱، صفحات ۷۵-۸۴
عنوان فارسی
مروری بر بازاریابی عصبی و کاربردهای آن
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: یکی از مباحث مهم در عملکرد مصرف کننده، درک چگونگی تصمیم گیری مصرف کنندگان می باشد که همیشه مورد توجه محققان، بازاریان و مدیران صنعتی است. پس از ناامیدی از روشهای سنتی، روشهای نوین و ترکیبی از قبیل بازاریابی عصبی توسعه یافتهاند. بازاریابی عصبی حاصل ادغام دو رشته علمی علوم اعصاب و بازاریابی می باشد. بازاریابی عصبی شاخه ی جدیدی از تحقیقات بازاریابی است که به مطالعه ی بررسی پاسخ مؤثر حسی، شناختی و عاطفی محرک های بازاریابی مصرف کنندگان می پردازد. محققان با استفاده از فنآوریهایی مانند تصویربرداری با تشدید مغناطیسی و روش های ردیابی چشم به اندازه گیری تغییرات در فعالیت مغز می پردازند که به درک بهتر ما از چگونگی تصمیمگیری مصرف کنندگان و اینکه چه بخشی از مغز در تصمیم گیری آن ها دخالت دارد کمک می کند. علی رغم سودمندیهای متصور برای بازاریابی عصبی، برخی از محققان بازاریابی تمایل چندانی به بکارگیری روشهای علوم اعصاب نداشته و هنوز در مورد بازار یابی عصبی شک و تردید وجود دارد. نتیجه گیری: هدف از این مقاله مروری ترسیم یک تصویر واضح و جامع از بازاریابی عصبی و همچنین نشان دادن جنبه های کاربردی و تجربی از ابزارهای بازاریابی عصبی می باشد. یک درک بهتر از بازاریابی عصبی ممکن است دانش ما را در مفاهیم اساسی با بازار و مدیریت افزایش دهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بازاریابی، علوم اعصاب، تصویر برداری عصبی
عنوان انگلیسی
An Overview to Neuromarketing and its application
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: One of the major issues in consumer behavior is to understand consumer decision making process which always attracts scholars, marketers and managers. After disappointment from traditional methods, new emerging and combined methods have been developed, such as neuromaketing approaches. The combination of neuro and marketing implies the merging of two branches of science (neuroscience and marketing). Neuromarketing is a new field of marketing research that studies consumers’ cognitive and affective responses to marketing stimuli. Researchers use technologies, such as functional magnetic resonance imaging electroencephalogram and eye-tracking methods, to measure changes in the brain activity to improve our understanding on how consumers make the decisions and what part of their brain is involved in this decision. Despite the perceived advantages of neuromarketing, some marketing scholars are reluctant to apply these neuroscience methods and there is still uncertainty about neuromarketing. Conclusion: The purpose of this review is to delineate a clear and comprehensive picture of neuromarketing as well as to address functional and empirical aspects of neuromarketing tools. A better understanding of neuromarketing may increase our knowledge in its fundamental implications with marketing and management.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Marketing, Neurosciences, Neuroimaging
نویسندگان مقاله
مهسا اکبری | mahsa akbari
department of business management, science and research branch, islamic azad university, tehran, iran
دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)
نشانی اینترنتی
http://www.shefayekhatam.ir/browse.php?a_code=A-10-24-12&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
علوم اعصاب شناختی
نوع مقاله منتشر شده
مروری
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات