این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 3 آذر 1404
پژوهش های محیط زیست
، جلد ۸، شماره ۱۵، صفحات ۵۱-۶۶
عنوان فارسی
ارائه چارچوبی برای برنامه ریزی مدارس سبز کشور
چکیده فارسی مقاله
تغییرات اقلیمی یکی از بزرگترین چالش های اقتصادی و اجتماعی عصر حاضر است. شیوه رفتار ما، تاثیر ژرفی بر آن خواهد داشت. یکی از اقدامات راهبردی در این رابطه، ارتقاء سطح آگاهی مردم است. اصلیترین طریق آن، آموزش و پرورش می باشد. برای این کار، باید به بازسازی مجدد زیر ساخت مدارس برای آموزش به کودکان درباره محیط زیست، پایداری آن و تغییرات آب و هوایی پرداخت. راهبرد اصلی برای این هدف، مدرسه سبز هست و هدف آن، بازسازی مجدد زیر ساخت مدارس از طریق آموزش به کودکان درباره محیط زیست، پایداری آن و تغییرات آب و هوایی است. پژوهش با هدف ارائه مدلی برای برنامهریزی مدارس سبز کشور، ضمن بررسی یافتههای معتبرترین نهادهای بین المللی در این مورد، ابتدا به تعریف مدرسه سبز و نحوه عملکرد آن، ضمن بیان اقدامات محیط زیستی که مدارس باید در نظر داشته، به تشریح رویهها و مراحل برنامهریزی از مدارس سبز پرداخته است. روش پژوهش حاضر از نظر هدف، بنیادی و از نظر شیوه گرداوری داده ها، توصیفی-تحلیلی می باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
چارچوب، برنامه ریزی، مدارس سبز،
عنوان انگلیسی
Provide the framework for planning green schools Country
چکیده انگلیسی مقاله
A Framework for Planning Green Schools in Iran 1Farmahini Farahani, M.; 2*Keshavarz Zadeh, A.; 3Nasiri, Z. 1 Associate Professor of Shahed University, Cultural Office Deputy and General Director of Monitoring and Assessment Office of Shahed University 2 PhD student of Higher Education Development Planning. University of Kurdistan. Iran 3 Graduate Student in Educational Planning, Shahed University, Tehran, Iran (Received: 15/Sep/2016 ; Accepted: 17/July/2017) Abstract Climate change is one of the biggest social and economic challenges of our era and our behavior will have a profound effect on it. One of the strategic measures in this regard is to promote people's awareness level through education and establishment of green schools. The purpose of green schools is to rebuild the schools teaching methods by focusing on the environment, its sustainability and climate change. The present study aims to provide a model for green schools in Iran. In addition,the paper reviews findings of the most prestigious international institutions in this field, defines green school and its performance and then examins administrative procedures to receive green school certification. Also, by describing the limitations of green schools planning in the country, the paper offers strategies for increasing the effectiveness of these schools. The research method in terms of the aim, is fundamental, and in terms of data gathering, is descriptive. Key words: Framework, Planning, Green schools *Corresponding Author Email: keshavarz.ali66@gmail.com
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
framework, planning, green schools
نویسندگان مقاله
محسن فرمهینی فراهانی |
دانشگاه شاهد
علی کشاورز زاده |
دانشجوی دکتری تخصصی برنامه ریزی توسعه آموزش عالی. دانشگاه کردستان. ایران
زهره نصیری |
zohre.nasiri59@gmail.com
نشانی اینترنتی
http://www.iraneiap.ir/article_81195_583a39422a82c39dcfa1bede4eb9db09.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1420/article-1420-1169720.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات