این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 31 شهریور 1404
بررسی های حسابداری و حسابرسی
، جلد ۲۵، شماره ۳، صفحات ۳۲۷-۳۴۶
عنوان فارسی
تمرکز مشتری و قراردادهای وام بانکی: شواهدی از بورس اوراق بهادار تهران
چکیده فارسی مقاله
هدف: متغیرهای تمرکز مشتری و قراردادهای وام بانکی میتواند بر فعالیتهای تأمین مالی شرکتها اثرگذار باشد و تمرکز مشتری ممکن است موجب افزایش بازده شرکتها شود. روش: در پژوهش حاضر، ابتدا به بررسی ارتباط بین تمرکز مشتری با قراردادهای وام بانکی پرداخته شده؛ سپس اثر تعدیلی متغیرهای وضعیت مالی و حسابهای پرداختنی بر ارتباط بین متغیرهای نام برده سنجیده شده است. جامعه آماری پژوهش از نوع جامعه آماری در دسترس است که کلیه شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در دوره زمانی 6 ساله (1390 تا 1395) را با در نظر گرفتن محدودیتهایی، دربرمیگیرد. یافتهها: نتایج بهدست آمده از پژوهش نشان میدهد تمرکز مشتری با وام بانکی شرکت رابطه منفی و معناداری دارد. علاوه بر این، وضعیت مالی و حسابهای پرداختنی، ارتباط منفی بین تمرکز مشتری و وام بانکی شرکتها را تشدید میکنند. نتیجهگیری: با افزایش تمرکز مشتری، بانکها احتمالاً قوانین سختگیرانهتری را برای شرکتها در نظر میگیرند، در نتیجه شرکت با محدودیتهای تأمین مالی مواجه میشود. همچنین با افزایش اهرم مالی و حسابهای پرداختنی که شاخصهای مهمی در تصمیمگیری بانکها برای اعطای وام هستند، تأمینکنندگان مالی با تردید مواجه شده و تلاش میکنند که از طریق دریافت وثیقه، محدودیتهای بیشتری را بر شرکتها اعمال کنند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Customer Concentration and bank loan contracts: Evidence from the Tehran Stock Exchange
چکیده انگلیسی مقاله
Objective: The variables of customer concentration and bank loan contracts can affect corporate finance activities, and customer concentration may increase corporate returns. Methods: Under this study, the relationship between customer concentration and bank loan contracts have been investigated first and then the moderating effect of financial status variables and accounts payable on relationship between these variables have been measured. The statistical population of the study consisted of all listed companies in the Tehran Stock Exchange with regard to specified conditions, over the period of 6 years from 2011 to 2015. Results: The results of the research show that there is a negative and significant relationship between customer concentration and bank loans has. In addition, the financial situation and accounts payable exacerbate the negative relationship between customer concentration and corporate bank lending. Conclusion: With increasing customer concentration, banks are likely to consider tightening rules for corporations, and as a result, firms face financing constraints. Also the increase in the financial leverage and accounts payable that are important indicators in the decision making of banks for lending makes financial providers skeptical and therefore they would try to impose further restrictions on companies through getting collateral.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
زهره حاجیها |
دانشیار، گروه حسابداری، دانشکده علوم انسانی، واحد تهران شرق، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
نفیسه تقیزاده |
دانشجوی دکتری، گروه حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://acctgrev.ut.ac.ir/article_68925_5b910ccb26af266a11bf799c2863fe85.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/643/article-643-1126744.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات