|
International Journal of Health Policy and Management، جلد ۴، شماره ۸، صفحات ۵۴۹-۵۵۱
|
|
|
عنوان فارسی |
|
|
چکیده فارسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Healthcare Reimbursement and Quality Improvement: Integration Using the Electronic Medical Record; Comment on “Fee-for-service Payment - an Evil Practice That Must Be Stamped Out?” |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Reimbursement for healthcare has utilized a variety of payment mechanisms with varying degrees of effectiveness. Whether these mechanisms are used singly or in combination, it is imperative that the resulting systems remunerate on the basis of the quantity, complexity, and quality of care provided. Expanding the role of the electronic medical record (EMR) to monitor provider practice, patient responsiveness, and functioning of the healthcare organization has the potential to not only enhance the accuracy and efficiency of reimbursement mechanisms but also to improve the quality of medical care. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
جان r britton | john r colorado permanente medical group, denver, co, usa
|
|
نشانی اینترنتی |
http://www.ijhpm.com/article_3021_9e38f8a5487cf5cec527cdb6bb4ea605.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
en |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|