این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 28 آبان 1404
Journal of Advances in Medical Education and Professionalism
، جلد ۱، شماره ۲، صفحات ۴۳-۰
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Philosophy of medical education
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: Education is defined as an art with scientific principle. It is described as a form of learning by which knowledge, skills and attitudes of an age group are transferred from one generation to the next through teaching, training, research and practice. Method: This is a historical review about the philosophy of medical education and its changes during the time. Results: It is unfortunate that many developing countries follow the US system rather than those with public financing pattern. Indeed, these systems are “disease care” and not “healthcare” and are mainly motivated by profit. Conclusion: The educational planners in medical schools must design a curricula for students and residents to acquire a crucial set of professional values and qualities, by which the willingness to put the needs of the patient and society first.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Education, Medical education, Philosophy
نویسندگان مقاله
حسین ronaghy | hossain ronaghy
university of california san diego, usa
نشانی اینترنتی
http://jamp.sums.ac.ir/index.php/JAMP/article/view/46
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
1
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات