این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of Research in Medical Sciences، جلد ۲۱، شماره ۲، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The clinical teacher’s toolkit: Clinical teaching with emotional intelligence
چکیده انگلیسی مقاله Background: Emotional intelligence (EI) helps humans to perceive their own and others’ emotions. It helps to make better interpersonal communication that consequently leads to an increase in everyday performance and professional career. Teaching, particularly teaching in the clinical environment, is among the professions that need a high level of EI due to its relevance to human interactions. Materials and Methods: We adopted EI competencies with characteristics of a good clinical teacher. As a result, we extracted 12 strategies and then reviewed the literatures relevant to these strategies. Results: In the present article, 12 strategies that a clinical teacher should follow to use EI in her/his teaching were described. Conclusion: To apply EI in clinical settings, a teacher should consider all the factors that can bring about a more positive emotional environment and social interactions. These factors will increase students’ learning, improve patients’ care, and maintain her/his well-being. In addition, he/she will be able to evaluate her/his teaching to improve its effectiveness.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله اطهر امید | athar omid


فریبا حقانی | fariba haghani


پیمان ادیبی | peyman adibi



نشانی اینترنتی http://jrms.mui.ac.ir/index.php/jrms/article/view/10425
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده Original Articles
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات