[صفحه اصلي ]      
فصلنامه اقتصاد کشاورزی و توسعه awt-yekta AGRICULTURAL ECONOMICS AND DEVELOPMENT
:: درباره نشريه آخرين شماره تمام شماره‌ها جستجو ثبت نام ارسال مقاله ::
:: دوره 24, شماره 94 - ( 6-1395 ) ::
برگشت به فهرست نشريات جلد 24 شماره 94 صفحات 25-43
XML انتخاب استراتژی بازاريابی رقابتی با به‌کارگيری فرايند تحليل شبکه‏ای (مطالعه موردی: شرکت تعاونی توليدکنندگان پسته رفسنجان) Print

[English Abstract]
نويسندگان: امين خواجويی پور ، امير محمدی نژاد ، حسن خوبياری شورباز ، مهدی شعبان زاده
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
چکيده مقاله:
چکيده هدف پژوهش حاضر انتخاب استراتژی رقابتی بازاريابی برای شرکت تعاونی توليدکنندگان پسته رفسنجان، از ميان سه استراتژی تمايز، تمرکز و رهبری در کاهش هزينه (استراتژی های مايکل پورتر) بوده است. جهت دستيابی به اين هدف، ابتدا معيارها و زيرمعيارهايی برای شرکت تعاونی توليد کنندگان پسته رفسنجان تعريف و سپس اقدام به توزيع پرسش‏نامه در شرکت مذکور شد. در نهايت، داده‌های جمع آوری شده با استفاده از فرايند تحليل شبکه ای(ANP) مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. کليه داده‌های مورد استفاده در مطالعه حاضر به صورت مقطع زمانی بوده و به روش توصيفی- پيمايشی در سال 1392 از شرکت تعاونی توليد کنندگان پسته رفسنجان جمع‌آوری شد. نتايج حاصل از مطالعه حاضر نشان داد که برای شرکت پيش‎گفته از ميان 3 استراتژی‌ مذکور استراتژی تمرکز با اولويت‌ترين است. همچنين از نظر شرکت مورد مطالعه از ميان زيرمعيارها نيز زير معيارهای شرايط سياسی و اقتصادی ايران از مهم‏ترين عوامل اثرگذار بر استراتژی بازاريابی شرکت و زير معيارهای شرايط اجتماعی و فرهنگی و مديريت عوامل محيطی از کم اهميت‌ترين آنها بوده‏اند. طبقه‌بنديJEL:P13 ،C6 ، Q13
واژه‌هاي كليدياستراتژی رقابتی بازاريابي، فرایند تحلیل شبکه‌ای، شركت تعاونی تولیدکنندگان پسته، رفسنجان،
متن كامل [PDF 322 kb]
نحوه استناد به مقاله
Download citation data for: BibTeX | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks |  
Send citation data to: CiteULike | RefWorks |
Khajooei Pour A, Mohammadi Nejad A, Khoobyari Shoorbaz H, Shabanzadeh M. Choice a Competitive Marketing Strategy Using Analytic Network Process (Case Study: Rafsanjan Pistachio Producers Cooperative). 3. 2016; 24 (94) :25-43
URL http://aead.agri-peri.ir/browse.php?a_code=A-10-28-75&slc_lang=fa&sid=1
خواجويی پور امين، محمدی نژاد امير، خوبياری شورباز حسن، شعبان زاده مهدی. انتخاب استراتژی بازاريابی رقابتی با به‌کارگيری فرايند تحليل شبکه‏ای (مطالعه موردی: شرکت تعاونی توليدکنندگان پسته رفسنجان). فصلنامه علمی پژوهشی اقتصاد کشاورزی و توسعه. 1395; 24 (94) :25-43
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

كد امنيتي را در كادر بنويسيد >
 
برگشت به فهرست نشريات دوره 24, شماره 94 - ( 6-1395 )
Static site map - Persian site map - English site map - Created in 0.316 seconds with 605 queries by AWT YEKTAWEB 2.1.4.4